Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dimarts, 1 de desembre del 2020

P3 / P4 / P5 – DIMARTS, 1 (EMOCIONS)

 

PREGÀRIA


(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)  Aquesta setmana pregarem PER L’AMOR DE LA NOSTRA FAMÍLIA.


HOLA AMIC JESÚS!

ET DONEM GRÀCIES 

PER TOTS ELS QUE ENS ESTIMEN

DE LA NOSTRA FAMÍLIA.

AJUDA’NS A SER

AMABLES I CARINYOSOS AMB ELLS,

COM ELLS HO SÓN AMB NOSALTRES.


CANÇÓ: Tots junts per Nadal

https://www.youtube.com/watch?v=r-Eaindz_Xs



REFLEXIÓ P3 / P4 / P5


Benvingut mes de DESEMBRE!! 

Un mes ple d'emocions, llums,  alegries i el Nadal. 

Què bonic és el Nadal!!! 

Segur que durant aquest mes especial  tindreu una bona barreja d'emocions!!!

Estarem il.lusionats i nerviosos, alegres i exaltats, contents i feliços, preocupats potser per si us porten carbó…per saber què cagarà el tió i per si aquell regal especial que voleu estarà o no a sota de l'arbre de Nadal. 

Tota aquesta excitació s'ha de saber controlar, i buscar una mica de relaxació per poder realment gaudir dels millors moments d´aquestes festes. 



CORTO: “ LA MAGIA DE LA NAVIDAD”

https://www.youtube.com/watch?v=Y9vqUdkwrJo




 





DINÀMICA P3:


Recordem, mitjançant aquest vídeo les coses que ens

fan por. 

https://www.youtube.com/watch?v=Kacw-W8DZYo&t=14s






PINTEM LA POR. 

Pintar lliurement l’emoció de la por amb ceres negres 

mentre escoltem música clàssica que transmet la por.

Podem acabar enganxant paper de seda negra, purpurina

 i altres materials. 






DINÀMICA P4:


JO I LA POR.

Parlar sobre la por i  de com reacciona el nostre cos. 

Podem tremolar, plorar, el cos es pot paral.litzar… cada persona reacciona de manera diferent.

Escoltar la música clàssica que ens transmet l’emoció de la por.

Ens podem moure per la classe tot sentint el que ens transmet l'audició i comentar els diferents ritmes que té i escoltar quins són els moments on podem sentir més por.

Podem comentar que moltes pel.lícules de por han fet servir aquesta música per potenciar encara més la por de l'espectador. 

També podem jugar fent servir roba negra per tapar-nos en petits  grups sentint la música jugant amb unes llanternes. 

“ Una nit a la muntanya pelada” M. Mussorgski. https://www.youtube.com/watch?v=5qkxuzyAOhI


ACTIVITAT GRUPAL:

Pintar i expressar lliurement per taules 

sobre d´una cartolina amb ceres negres 

el que et transmet la música de Mussorgski. 










DINÀMICA P5:


TEMA: “ LA FRUSTRACIÓ”. 

Sabeu que significa la paraula “frustració”

Sembla una paraulota no?

...

La frustració és un sentiment negatiu que tenim

quan creiem que no podem fer alguna cosa. 

És un sentiment que algunes persones tenen quan volen fer alguna cosa i s´enfaden, ploren , criden, fan rebequeries  quan no li surt com ells volen. També quan volen alguna cosa i no la poden tenir. 

Penseu situacions que creieu que us fan enfadar quan no teniu alguna cosa que voleu o no us surt com us agradaria. 

A tots  ens agrada que els pares ens comprin coses , però no sempre ens han de comprar tot el que volem i si no aconseguim el que volem, algunes persones reaccionen fent rebequeries, plorant, cridant i fent moltes coses d'una manera descontrolada que no serveix per res. 

Veurem aquests vídeos i comentarem cada situació referida i si alguna vegada ens ha passat. 

https://www.youtube.com/watch?v=Lddw6JiKmx8 El pato Donald no aconsegueix dormir. 

https://www.youtube.com/watch?v=WA3QIhIZEJI Frustración al cambio. 

https://www.youtube.com/watch?v=Y8Xrj_MayiA Casi 

ACTIVITAT:

Podem crear teatralment diferents situacions viscudes relacionades amb la frustració i donar les dos possibles solucions ( una correcta de tolerància i l'altre de rebequeria) per aprendre quina resposta és millor donar davant aquelles situacions en les que podem sentir la frustració. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada