PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)
BON DIA MARIA!
TU ETS LA MARE DE JESÚS
I ETS UNA MOLT BONA PERSONA.
NOSALTRES TAMBÉ SOM BONS
PERÒ A VEGADES ENS DESPISTEM
I NO ENS PORTEM GAIRE BÉ.
ENS VOLEM ESFORÇAR
A SER MILLORS CADA DIA
RESPECTANT A TOTHOM
I TAMBÉ EL NOSTRE PLANETA!
CANÇÓ: Naturalment
https://www.youtube.com/watch?v=LBZF2mTvybQ
REFLEXIÓ P3 / P4 / P5
Heu escoltat alguna vegada alguna d'aquestes paraules?
Rebequeria, enrabiada, rabiola, marraneria, rampells, rabieta, pataleta,berrinche….
Totes són paraules que defineixen les reaccions de la ràbia.
Un enuig gran i violent que es mostra amb plors, crits, gestos o irritació molt visibles.
Mireu aquest vídeo que es titula: RABIETAS.
https://www.youtube.com/watch?v=z6mVSkGo6CU
DINÀMICA P3:
ACTIVITAT: MURAL DE LA RÀBIA .
És important saber què podem fer amb la ràbia que ,de sobte, apareix quan ens enfadem.
Recordeu que enfadar-se és normal i correcte, però algunes reaccions que ens fa fer la ràbia no tant.
Hem de saber treure-la , que surti d´una manera positiva i que ens ajudi a saber explicar què ens passa.
Avui podeu treure la ràbia pintant, però d'una manera diferent, amb una mica d´energia, amb força i traient una mica de geni… si us deixen poder fer algun crit!!!
Pintar per grups cartolines o mural amb fregalls, esponges, rodets, forquilles, raspalls de dents, amb pintura vermella i taronja lliurement dins d’un espai gran.
DINÀMICA P4:
ACTIVITAT: NO EM DEIXA JUGAR!!
De vegades al pati , al parc i fins i tot a la classe, hi ha moments que, sense ser gaire conscients del que fem, podem fer mal a altres companys. I no mal, pegant, molestant, donant patades,... si no amb les paraules.
Dir a un company:- “ No pots jugar”, “ no et deixo jugar”, “ no pots venir amb nosaltres”, ….
de vegades fan més mal que una bofetada, ens fa mal al cor.
Ens sentim tristos, sols, i perduts.
Abans de parlar entre tots d´aquestes situacions podem veure
aquest vídeo que es titula: LOU
https://www.youtube.com/watch?v=8hgNwjTLMRw
En acabar podeu comentar-ho.
Parlar si al pati passen aquestes situacions o d´altres d´aquest estil.
Representar-ho teatralment a la classe amb exemples.
Representar situacions de conflicte i reflexionem sobre el fet que tots ens sentim tristos i enfadats quan no ens deixen jugar.
Què podem fer per solucionar-ho?
DINÀMICA P5:
Expliquem el conte.
“Dues
tortugues a la platja”.
Conversem sobre el conte...
- Què
els va passar a l´Amèlia i a l´Ofèlia.
- Va
ser una situació difícil?
- Com
van actuar?
- Tu
que hauries fet?
- T'ha
passat alguna cosa semblant?
-Fer la FITXA 1 EUREKA.
ACTIVITAT: DIBUIXAR EL QUE HA PASSAT.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada