Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dimarts, 1 de juny del 2021

P3 / P4 / P5 – DIMARTS, 1 (EMOCIONS)

                                                                   PREGÀRIA


https://lh3.googleusercontent.com/xPdeb4xNBvyaA7rQJzaEolSWoJcVLGDeO7u2yAhjs83_RYLV7dJ5QJ8qpXOCkxoaxJfXBQ4F8RH0-I4lE4QhyfiupnAncgTfP2XrCC2_L4GO2X2wE_KLAIMZeWXaGA

(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)  


HOLA AMIC JESÚS!


AQUESTA SETMANA VOLEM

DONAR GRÀCIES PEL NOSTRE COS,

I DEMANAR-TE QUE ENS AJUDIS A  FER EL BÉ:


ELS ULLS: PER A VEURE AQUEST MÓN QUE TENIM TAN BONIC!


LES ORELLES: PER A SENTIR QUAN ALGÚ ENS DIU QUE ENS NECESSITA,


LA BOCA: PER A DIR PARAULES D’ÀNIM I ALEGRIA,


LES MANS: PER A SALUDAR, PER FER FAVORS I PER AJUDAR.


I UN COR GENERÓS

PERQUÈ RECORDI ALS ULLS, LES ORELLES, LA BOCA I LES MANS

QUE TOT EL QUE TENIM,

QUE TOT EL QUE SOM

ÉS UN GRAN REGAL!!!


CANÇÓ: Joc per moure el cos

https://www.youtube.com/watch?v=-0qCwNE5JVc



REFLEXIÓ P3 / P4 / P5

Quina caloreta ja!!! 

Avui comença un nou mes, JUNY. 

És un mes especial i amb moltes emocions barrejades!!!!

És l'últim mes d´aquest curs. Un curs que ha estat diferent i especial.

Ens hem esforçat tots molt per seguir les normes que la covid ens han marcat. 

També esperem il.lusionats les vacances  per poder relaxar-nos i gaudir de l´estiu.

Estem contents , estem tristos, la calor ens fa estar enfadats per qualsevol cosa,... 

uff!! quines barreges mare meva!!

NO patiu és normal. A tothom li passa!!!

A veure si descobriu quines emocions tenen aquests personatges de contes.

https://www.youtube.com/watch?v=s7inwr36UXA


 

DINÀMICA P3:


ACTIVITAT: BOMBOLLES DE SABÓ!

Vídeo de les bombolles:

 https://www.youtube.com/watch?v=7z6C75uZFHA 


Jugarem a fer bombolles de sabó tot seguint les indicacions de la mestra. 

L'objectiu és saber controlar la nostra impulsivitat. 

Les bombolles sempre són divertides i fan que el nostre cos s´acceleri.

És per això que aprendrem a controlar-nos.

  • La primera indicació és la més difícil: no les podem tocar.

Les observarem en silenci, amb calma … com van caient per les taules, el terra, damunt nostre… i van desapareixent. 

Recordeu no es toquen!! Podem gaudir dels seus colors segons on es reflexin. 


  • La segona indicació podem intentar bufar-les amb suavitat, intentant que es moguin però que no petin. 

  • Les podem acariciar, posar la mà sota i que caigui damunt. 

  • Finalment les podem petar !!




ACTIVITAT CONJUNTA. 

En una cartolina per taula o per tota la classe. 

Estampem taps amb pintura una mica aigualida.  Posem colorant alimentari al pot de les bombolles i fer caure les bombolles damunt de la cartolina plena de rodones de colors. 


DINÀMICA P4:

ACTIVITAT: SOC FANTÀSTIC!!  

Què vol dir ser fantàstic, genial, meravellós..??

Penseu que vosaltres podeu ser genials??

Com ho podeu aconseguir?


Vídeo : “Eres genial”

https://www.youtube.com/watch?v=8O6-RGHgmkc

Escoltem el conte : “Sóc fantàstic” i conversem al voltant del contingut i experiències personals.






FITXA EUREKA 3:  Fem una medalla posant el que creiem que som fantàstics.



DINÀMICA P5:


ACTIVITAT: ESTIMAR I AJUDAR ALS ALTRES.

Estimar és una paraula molt important . 

Què vol dir realment aquesta paraula?

A qui li diem? Per què?

Qui us agrada que us digui t´estimo?

Com us sentiu quan us ho diuen?  

Podem mesurar quant us estima la mama, el papa, els germanets, la senyoreta..?


Mireu aquest vídeo: ENDEVINA COM T´ESTIMO: 

https://www.youtube.com/watch?v=LBtMKCxSsWE

Conversar sobre què significa estimar i ajudar els altres.


FITXA EUREKA 2. Dibuixar en el primer requadre qui us estima, i en el segon, a qui estimeu vosaltres. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada