PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)
HOLA AMIC JESÚS!
AQUESTA SETMANA VOLEM
DONAR GRÀCIES PEL NOSTRE COS,
I DEMANAR-TE QUE ENS AJUDIS A FER EL BÉ:
ELS ULLS: PER A VEURE AQUEST MÓN QUE TENIM TAN BONIC!
LES ORELLES: PER A SENTIR QUAN ALGÚ ENS DIU QUE ENS NECESSITA,
LA BOCA: PER A DIR PARAULES D’ÀNIM I ALEGRIA,
LES MANS: PER A SALUDAR, PER FER FAVORS I PER AJUDAR.
I UN COR GENERÓS
PERQUÈ RECORDI ALS ULLS, LES ORELLES, LA BOCA I LES MANS
QUE TOT EL QUE TENIM,
QUE TOT EL QUE SOM
ÉS UN GRAN REGAL!!!
CANÇÓ: Joc per moure el cos
https://www.youtube.com/watch?v=-0qCwNE5JVc
REFLEXIÓ P3 / P4 / P5
Quina caloreta ja!!!
Avui comença un nou mes, JUNY.
És un mes especial i amb moltes emocions barrejades!!!!
És l'últim mes d´aquest curs. Un curs que ha estat diferent i especial.
Ens hem esforçat tots molt per seguir les normes que la covid ens han marcat.
També esperem il.lusionats les vacances per poder relaxar-nos i gaudir de l´estiu.
Estem contents , estem tristos, la calor ens fa estar enfadats per qualsevol cosa,...
uff!! quines barreges mare meva!!
NO patiu és normal. A tothom li passa!!!
A veure si descobriu quines emocions tenen aquests personatges de contes.
https://www.youtube.com/watch?v=s7inwr36UXA
DINÀMICA P3:
ACTIVITAT: BOMBOLLES DE SABÓ!
Vídeo de les bombolles:
https://www.youtube.com/watch?v=7z6C75uZFHA
Jugarem a fer bombolles de sabó tot seguint les indicacions de la mestra.
L'objectiu és saber controlar la nostra impulsivitat.
Les bombolles sempre són divertides i fan que el nostre cos s´acceleri.
És per això que aprendrem a controlar-nos.
La primera indicació és la més difícil: no les podem tocar.
Les observarem en silenci, amb calma … com van caient per les taules, el terra, damunt nostre… i van desapareixent.
Recordeu no es toquen!! Podem gaudir dels seus colors segons on es reflexin.
La segona indicació podem intentar bufar-les amb suavitat, intentant que es moguin però que no petin.
Les podem acariciar, posar la mà sota i que caigui damunt.
Finalment les podem petar !!
ACTIVITAT CONJUNTA.
En una cartolina per taula o per tota la classe.
Estampem taps amb pintura una mica aigualida. Posem colorant alimentari al pot de les bombolles i fer caure les bombolles damunt de la cartolina plena de rodones de colors.
DINÀMICA P4:
ACTIVITAT: SOC FANTÀSTIC!!
Què vol dir ser fantàstic, genial, meravellós..??
Penseu que vosaltres podeu ser genials??
Com ho podeu aconseguir?
Vídeo : “Eres genial”
https://www.youtube.com/watch?v=8O6-RGHgmkc
Escoltem el conte : “Sóc fantàstic” i conversem al voltant del contingut i experiències personals.
FITXA EUREKA 3: Fem una medalla posant el que creiem que som fantàstics.
DINÀMICA P5:
ACTIVITAT: ESTIMAR I AJUDAR ALS ALTRES.
Estimar és una paraula molt important .
Què vol dir realment aquesta paraula?
A qui li diem? Per què?
Qui us agrada que us digui t´estimo?
Com us sentiu quan us ho diuen?
Podem mesurar quant us estima la mama, el papa, els germanets, la senyoreta..?
Mireu aquest vídeo: ENDEVINA COM T´ESTIMO:
https://www.youtube.com/watch?v=LBtMKCxSsWE
Conversar sobre què significa estimar i ajudar els altres.
FITXA EUREKA 2. Dibuixar en el primer requadre qui us estima, i en el segon, a qui estimeu vosaltres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada