P3 / P4 / P5 – DIJOUS, 16 (TUTORIA
/ “AIXÍ SÓC JO”)
PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions
fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que ens ajuda a
sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)
HOLA AMIC JESÚS!
ET DONEM GRÀCIES PER LA NOSTRA NATURALESA:
GRÀCIES PER LES MUNTANYES,
ELS MARS I ELS RIUS,
I TAMBÉ PER LES PLATGES I ELS CAMPS DE BLAT.
GRÀCIES PER TOTS ELS ARBRES, LES PLANTES I FLORS.
QUÈ BONIC QUE ÉS TOT EL QUE TENIM!!
NOSALTRES VOLEM CONSERVAR AQUESTES MERAVELLES
I ENS ESFORÇAREM
A TENIR CURA DE LA NATURA
I A RESPECTAR EL NOSTRE PLANETA TERRA;
AIXÍ SEMPRE ESTARÀ AIXÍ DE BONIC!
GRÀCIES JESÚS!
VÍDEO: Cuidem el
nostre planeta
https://www.youtube.com/watch?v=UbkbD6XeOfk
REFLEXIÓ P3 / P4 / P5
Avui farem sessió
TEI (Tutoria entre iguals).
DINÀMICA P3:
Abraçades
Musicals:
Temps |
Continguts |
20’ |
Una
música sona a l’hora que tots els infants i la mestra ballen per l’aula. Quan
la música s’atura, cada nen/a s’abraça a un altre nen/a. Quan la música
continua, tornen a ballar i quan torna a parar, s’han d’abraçar a una altra
persona. I així successivament. Les persones amb les que s’abracen sempre han
de ser diferents. Les abraçades han de ser afectuoses sense fer-se mal.
|
Es fa una
roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les
expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord.
|
DINÀMICA P4:
Tres cames (totes les impressions de com s’han sentit són vàlides.
A partir d’aquestes impressions, s’arriba a un acord per a tot el grup.)
Temps |
Continguts |
20’ |
Es fan parelles
i es lliguen per una cama. A continuació han de fer un circuit. Cada parella
surt una a continuació de l’altra sense que hagin de fer cap competició.
S’explica la importància d’anar tots dos alhora per no caure sense voler anar
més ràpid que la parella. |
10’ |
Es fa una roda
àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les
expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord. |
DINÀMICA P5:
Activitat
TEI 7:” “Escenifiquem-ho!”
TEMPS |
CONTINGUTS |
15’ |
El tutor o la tutora proposa possibles
situacions de conflicte habituals al
pati i a l’aula (o les pregunta als/a les alumnes) i s’enregistren vídeos
d’aquestes situacions en grups petits. Possibles situacions: nens/es pegant-se,
col·locant-se a la fila, prenent una joguina, insultant-se, nens/es excloent
d’altres, etc. |
20’ |
Es visionen un a un, els vídeos enregistrats a
la dinàmica anterior. El tutor o la tutora parla amb el grup del conflicte
enregistrat. Es treuen conclusions de com actuar en cada situació i es
proposen solucions als diferents conflictes. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada