Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dimarts, 15 de novembre del 2022

I3 / I4 / I5 – DIMARTS, 15 DE NOVEMBRE (EMOCIONS)

 

PREGÀRIA

 



(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:) 

 

BON DIA JESÚS,

 

AQUESTA SETMANA

VOLEM DONAR-TE GRÀCIES

PER LES NOSTRES ORELLES.

ORELLES QUE PODEN ESCOLTAR

O QUE PODEN FER-SE EL SORD.

 

VULL SENTIR AMB LES MEVES ORELLES

CANÇONS QUE PARLIN DE TU    

I DE COM ENS AJUDES.

 

VULL ESCOLTAR AMB LES MEVES ORELLES

ELS MEUS AMICS I AMIGUES

QUAN M’EXPLIQUEN COSES.

 

VULL ESCOLTAR AMB LES MEVES ORELLES

LA SENYORETA QUE M’ENSENYA TANTES COSES!

 

I VULL ESCOLTAR AMB LES MEVES ORELLES

I AMB TOT EL COR,

ELS MEUS PARES QUAN EM DIUEN

QUE M’ESTIMEN MOLT!

 

CANÇÓ: Eyes, ears , nose

https://www.youtube.com/watch?v=G1mLHb4c_bg

 

 

 

 

 

REFLEXIÓ I3 / I4 / I5

 

Les emocions són sentiments que moltes vegades no podem controlar. D´emocions hi ha moltes i molt variades. Com el monstre de colors… de vegades es poden barrejar i fer-nos sentir realment confosos i sense saber què hem de fer.

A poc a poquet anirem treballant les emocions per aprendre a buscar una solució que ens ajudi en cada moment difícil.

El més important és saber que a tothom li passa el mateix, no som els únics que de vegades ens enfadem, estem tristos, tenim por, o vergonya…. i que si tenim bones persones al nostre costat segur que ens donaran un cop de mà per ajudar-nos a passar- ho.

Només cal explicar el que sents i segur que tot passarà…tu tens al teu costat algú important per ajudar-te???

Segur que sí!!!!

 

 

 

DINÀMICA I3:

 

PRESENTACIÓ DE LA CAPSA DE COLOR/ TITELLA I MONSTRE DE LA POR.


Expliquem el conte de la por

Vídeo conte: “ Tengomiedo”

https://www.youtube.com/watch?v=DymMmp9VFhs

Preguntem què els hi fa por a ells.

Expliquem situacions o fets que ens fan tenir por.

Parlar de l´expressió facial de la por.

Presentem la capsa de la por i preguntem als nens què hi posarien dins per tancar-la i que no sortís mai.

 

 



DINÀMICA I4:

 

CONTE DE LA POR: “ UNA NIT FOSCA”.

 

    Conversem  sobre el contingut del conte i                 experiències personals viscudes.

Comentar possibles solucions davant situacions en les que tenim el sentiment de la por.

 

 

 

 




FITXA EUREKA.

Dibuixar el que et fa por.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DINÀMICA I5:

 

TEMA: “ LA FRUSTRACIÓ”

Sabeu que significa la paraula “frustració”

Sembla una paraulota no?...

La frustració és un sentiment negatiu que tenim

quan creiem que no podem fer alguna cosa. 

És un sentiment que algunes persones tenen quan volen fer alguna cosa i s´enfaden, ploren , criden, fan rebequeries  quan no li surt com ells volen. També quan volen alguna cosa i no la poden tenir. 

Penseu situacions que creieu que us fan enfadar quan no teniu alguna cosa que voleu o no us surt com us agradaria. 

A tots  ens agrada que els pares ens comprin coses , però no sempre ens han de comprar tot el que volem i si no aconseguim el que volem, algunes persones reaccionen fent rebequeries, plorant, cridant i fent moltes coses d'una manera descontrolada que no serveix per res. 



 

Veurem aquests vídeos i comentarem cada situació referida i si alguna vegada ens ha passat. “El pato Donald no aconsegueix dormir”: 

https://www.youtube.com/watch?v=Lddw6JiKmx8

 

“Frustración alcambio”:

https://www.youtube.com/watch?v=WA3QIhIZEJI 

CONTE “Casi”:                                          https://www.youtube.com/watch?v=Y8Xrj_MayiA

ACTIVITAT:

Podem crear teatralment diferents situacions viscudes relacionades amb la frustració i donar les dos possibles solucions (una correcta de tolerància i l'altre de rebequeria) per aprendre quina resposta és millor donar davant aquelles situacions en les que podem sentir la frustració. 

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada