PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues
respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que
ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra
dient:)
BON DIA JESÚS,
AQUESTA SETMANA
VOLEM DONAR-TE GRÀCIES
PER LES NOSTRES ORELLES.
ORELLES QUE PODEN ESCOLTAR
O QUE PODEN FER-SE EL SORD.
VULL SENTIR AMB LES MEVES ORELLES
CANÇONS QUE PARLIN DE TU
I DE COM ENS AJUDES.
VULL ESCOLTAR AMB LES MEVES ORELLES
ELS MEUS AMICS I AMIGUES
QUAN M’EXPLIQUEN COSES.
VULL ESCOLTAR AMB LES MEVES ORELLES
LA SENYORETA QUE M’ENSENYA TANTES COSES!
I VULL ESCOLTAR AMB LES MEVES ORELLES
I AMB TOT EL COR,
ELS MEUS PARES QUAN EM DIUEN
QUE M’ESTIMEN MOLT!
CANÇÓ: Eyes, ears , nose
https://www.youtube.com/watch?v=G1mLHb4c_bg
REFLEXIÓ I3 / I4 / I5
Les emocions són sentiments que moltes
vegades no podem controlar. D´emocions hi ha moltes i molt variades. Com el
monstre de colors… de vegades es poden barrejar i fer-nos sentir realment
confosos i sense saber què hem de fer.
A poc a poquet anirem treballant les emocions per aprendre a buscar una solució que ens ajudi en cada moment difícil.
El més important és saber que a tothom li
passa el mateix, no som els únics que de vegades ens enfadem, estem tristos,
tenim por, o vergonya…. i que si tenim bones persones al nostre costat segur
que ens donaran un cop de mà per ajudar-nos a passar- ho.
Només cal explicar el que sents i segur que tot passarà…tu tens al teu costat algú important per ajudar-te???
Segur que sí!!!!
DINÀMICA I3:
PRESENTACIÓ DE LA CAPSA DE COLOR/ TITELLA I MONSTRE DE LA POR.
Expliquem el conte de la por
Vídeo conte: “ Tengomiedo”
https://www.youtube.com/watch?v=DymMmp9VFhs
Preguntem què els hi fa por a ells.
Expliquem situacions o fets que ens fan
tenir por.
Parlar de l´expressió facial de la por.
Presentem la capsa de la por i preguntem
als nens què hi posarien dins per tancar-la i que no sortís mai.
DINÀMICA I4:
CONTE DE LA POR: “ UNA NIT FOSCA”.
Conversem sobre el contingut del conte i experiències personals viscudes.
Comentar possibles solucions davant
situacions en les que tenim el sentiment de la por.
FITXA EUREKA.
Dibuixar el que et fa por.
DINÀMICA I5:
TEMA: “ LA FRUSTRACIÓ”
Sabeu que significa la paraula “frustració”
Sembla una paraulota no?...
La frustració és un sentiment negatiu que tenim
quan creiem que no podem fer alguna cosa.
És un sentiment que algunes persones tenen quan volen fer alguna cosa i s´enfaden, ploren , criden, fan rebequeries quan no li surt com ells volen. També quan volen alguna cosa i no la poden tenir.
Penseu situacions que creieu que us fan enfadar quan no teniu alguna cosa que voleu o no us surt com us agradaria.
A tots ens agrada que els pares ens comprin coses ,
però no sempre ens han de comprar tot el que volem i si no aconseguim el que
volem, algunes persones reaccionen fent rebequeries, plorant, cridant i fent
moltes coses d'una manera descontrolada que no serveix per res.
Veurem aquests vídeos i comentarem cada situació referida i si alguna vegada ens ha passat. “El pato Donald no aconsegueix dormir”:
https://www.youtube.com/watch?v=Lddw6JiKmx8
“Frustración
alcambio”:
https://www.youtube.com/watch?v=WA3QIhIZEJI
CONTE “Casi”: https://www.youtube.com/watch?v=Y8Xrj_MayiA
ACTIVITAT:
Podem crear teatralment diferents situacions viscudes relacionades amb la frustració i donar les dos possibles solucions (una correcta de tolerància i l'altre de rebequeria) per aprendre quina resposta és millor donar davant aquelles situacions en les que podem sentir la frustració.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada