Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

diumenge, 15 d’octubre del 2023

I3 / I4 / I5 – DIMARTS, 17 D’OCTUBRE (EMOCIONS)

 PREGÀRIA

 


 

(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)  

 

HOLA AMIC JESÚS!

VULL TENIR ELS ULLS BEN OBERTS

PER VEURE LES COSES BONIQUES D’AQUEST MÓN:

EL CEL, EL MAR, LA LLUNA, LES MUNTANYES,...

 

VULL TENIR ELS ULLS BEN OBERTS

PER APRENDRE A LLEGIR MOLTES LLETRES I PARAULES,

 

VULL TENIR ELS ULLS BEN OBERTS

PER VEURE ON PUC AJUDAR.

 

JESÚS, AJUDA’M A TENIR ELS ULLS BEN OBERTS!!!

 

CANÇÓ: El cos

https://www.youtube.com/watch?v=b71Gt2JXlaI

 

 

 

 

REFLEXIÓ I3 / I4 / I5

 

Us ha agradat la cançó del cos? 

Us agrada fer-vos petons i abraçades? 

En parlem!

 

 

 

DINÀMICA I3: COM UNA  FULLA

 

Ja sabeu tots que estem a la tardor, que el bosc es vesteix de molts colors, vermell, groc, verd , taronja i marró. 

És un temps en què comença els primers dies de fred, que el sol ja no escalfa tant com a l´estiu i que el vent i la pluja ens visiten alguns dies. 

Avui jugarem a ser fulles, unes fulles penjades dalt de l'arbre que estan molt emocionades perquè volen volar… i algú molt important a la tardor les ajudarà… 

Sabeu qui deu ser? Segur que si… EL VENT!!! 

Si voleu el podem escoltar!!!

https://www.youtube.com/watch?v=65VgKNHFBZ4

Ara explicarem una història d´una fulla que volia volar!!!

VÍDEO: Conte  “la fulla que volia volar”( L´heu d'anar llegint) 

https://www.youtube.com/watch?v=r285qvEDzdo 

JOC : SÓC  UNA FULLA. 

Juguem com el vent i les fulles.

Tirem fulles al terra , damunt les taules  i les fem volar (bufant).

Imitem a les fulles i rodolem , saltem i finalment ens deixem caure al terra i descansem escoltant el soroll del vent.

Podem fer una escenificació, uns fan d'arbres i a les branques s'enganxen nens que cauen al terra quan un nen fa de vent. 

 

 

 

DINÀMICA  I4:  QUÈ FAS QUAN UN AMIC PLORA?

 

La setmana passada vam fer la capsa de la tristesa i vam parlar de les coses que ens feien posar tristos.

Ara intentarem buscar entre tots algunes solucions per ajudar a un amic quan plora i poder consolar-lo.  

Amb aquest vídeo recordarem els moments que ens fan posar tristos. 

 

 

VÍDEO: “ Cuando estoy triste

https://www.youtube.com/watch?v=p86Mr-nvy-A&t=81s

 

 

 

 

Comentarem i reflexionarem sobre la tristesa. Com ens podem sentir en alguns moments.

Ara després de veure aquest bonic conte, podeu buscar entre tots maneres d'ajudar als amics quan estan tristos. 

(Podeu representar teatralment  diferents moments i fer que els amics ajudin i busquin una solució a la situació plantejada. Per exemple un nen que cau al pati.., un amic que s´ha perdut, un nen que té un joguina trencada….)

 

 

Per taules ( escoltant la música de Hassan Delius)dibuixarem lliurement en una cartolina el que podem sentir quan estem tristos amb cera de color blau i podem completar el dibuix omplint la cartolina amb gomets de color blau. 

Pista musical Hassan Delius

https://www.youtube.com/watch?v=XQr-MC2jSPs


 

 

 

TENIR UN AMIC ÉS 

TENIR UN GRAN                   TRESOR!!!

 

 

 

 

DINÀMICA I5: “ OBSERVEM UNA OBRA D´ART”

Observar i comentar l’obra d’art “Noia plorant”, imitant els seu rostre i la Fotografia del cos.

Presentar altres obres de pintors on es representi la tristesa i comentar que molts pintors quan es sentien tristos pintaven quadres expressant la seva tristesa. 

https://drive.google.com/drive/folders/1Twm8n0DHTH7o3RM-RD9VkA6HXvoI333T

Escriure el nom de l’emoció que sent el personatge representat i fer un llistat  dels motius pels què es deu sentir així.

VÍDEO DE LES OBRES DE ROY FOX LICHTENSTEIN:

https://www.youtube.com/watch?v=6MkiDcCQtzQ

https://www.youtube.com/watch?v=SaWrLNMysm0

Podem acolorir per taules un dibuix d'una altra noia plorant seguint la tècnica de puntets. 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada