PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)
HOLA AMIC JESÚS!
VULL TENIR ELS ULLS BEN OBERTS
PER VEURE LES COSES BONIQUES D’AQUEST MÓN:
EL CEL, EL MAR, LA LLUNA, LES MUNTANYES,...
VULL TENIR ELS ULLS BEN OBERTS
PER APRENDRE A LLEGIR MOLTES LLETRES I PARAULES,
VULL TENIR ELS ULLS BEN OBERTS
PER VEURE ON PUC AJUDAR.
JESÚS, AJUDA’M A TENIR ELS ULLS BEN OBERTS!!!
CANÇÓ: El cos
https://www.youtube.com/watch?v=b71Gt2JXlaI
REFLEXIÓ I3 / I4 / I5
Us ha agradat la cançó del cos?
Us agrada fer-vos petons i abraçades?
En parlem!
DINÀMICA I3: COM UNA FULLA
És un temps en què comença els primers dies de fred, que el sol ja no escalfa tant com a l´estiu i que el vent i la pluja ens visiten alguns dies.
Avui jugarem a ser fulles, unes fulles penjades dalt de l'arbre que estan molt emocionades perquè volen volar… i algú molt important a la tardor les ajudarà…
Sabeu qui deu ser? Segur que si… EL VENT!!!
https://www.youtube.com/watch?v=65VgKNHFBZ4
Ara explicarem una història d´una fulla que volia volar!!!
VÍDEO: Conte “la fulla que volia volar”( L´heu d'anar llegint)
https://www.youtube.com/watch?v=r285qvEDzdo
JOC : SÓC UNA FULLA.
Juguem com el vent i les fulles.
Tirem fulles al terra , damunt les taules i les fem volar (bufant).
Imitem a les fulles i rodolem , saltem i finalment ens deixem caure al terra i descansem escoltant el soroll del vent.
Podem fer una escenificació, uns fan d'arbres i a les branques s'enganxen nens que cauen al terra quan un nen fa de vent.
DINÀMICA I4: QUÈ FAS QUAN UN AMIC PLORA?
La setmana passada vam fer la capsa de la tristesa i vam parlar de les coses que ens feien posar tristos.
Amb aquest vídeo recordarem els moments que ens fan posar tristos.
VÍDEO: “ Cuando estoy triste”
https://www.youtube.com/watch?v=p86Mr-nvy-A&t=81s
Comentarem i reflexionarem sobre la tristesa. Com ens podem sentir en alguns moments.
(Podeu representar teatralment diferents moments i fer que els amics ajudin i busquin una solució a la situació plantejada. Per exemple un nen que cau al pati.., un amic que s´ha perdut, un nen que té un joguina trencada….)
Per taules ( escoltant la música de Hassan Delius)dibuixarem lliurement en una cartolina el que podem sentir quan estem tristos amb cera de color blau i podem completar el dibuix omplint la cartolina amb gomets de color blau.
Pista musical Hassan Delius:
https://www.youtube.com/watch?v=XQr-MC2jSPs
TENIR UN AMIC ÉS
TENIR UN GRAN TRESOR!!!
Observar i comentar l’obra d’art “Noia plorant”, imitant els seu rostre i la Fotografia del cos.
Presentar altres obres de pintors on es representi la tristesa i comentar que molts pintors quan es sentien tristos pintaven quadres expressant la seva tristesa.
https://drive.google.com/drive/folders/1Twm8n0DHTH7o3RM-RD9VkA6HXvoI333T
VÍDEO DE LES OBRES DE ROY FOX LICHTENSTEIN:
https://www.youtube.com/watch?v=6MkiDcCQtzQ
https://www.youtube.com/watch?v=SaWrLNMysm0
Podem acolorir per taules un dibuix d'una altra noia plorant seguint la tècnica de puntets.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada