PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues
respiracions fondes i tanquem els ulls.
Ens acompanya una música suau que ens
ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…
Escoltem a la mestra dient:)
EL DIUMENGE DE RAMS
JESÚS VA SER REBUT
COM UN REI
PERQUÈ ERA UNA BONA PERSONA
I LA GENT S’ALEGRAVA EN VEURE’L.
ELS NENS I NENES DE LA CLASSE
VOLDRÍEM SER BONS COM TU, JESÚS,
I QUE TOTHOM ENS ACOLLÍS
EN VEURE’NS.
PERÒ DE VEGADES ENS
COSTA
ACCEPTAR ALGUN COMPANY/A
QUAN ENS DEMANA PER JUGAR.
QUÈ PODEM FER PER MILLORAR-HO?
AJUDA’NS JESÚS.
CANÇÓ: Hosana! Jesucrist Superstar
https://www.youtube.com/watch?v=YlwblhSkRf4
REFLEXIÓ
DINÀMICA I3:
Avui
farem la dansa “Taló - punta”, per parelles, i ens coordinarem amb la nostra
parella (així és més fàcil i divertit que fer-ho sols/es!!!).
Treballem el sentiment de la il·lusió. Portem el nostre peluix preferit de casa per compartir-lo amb la resta de companys. L’ensenyem, diem perquè ens agrada tan, qui ens el va regalar…
Què passaria si algú el trenca, creus que el teu és el més bonic? T'agradaria tenir el peluix d'algun altre company? T'enfades si algun company o el teu germà té més joguines que tu?
Podem compartir els peluixos amb els nostres companys. Fins i tot cada nen podria prendre el peluix d'un company a casa seva a passar una nit i tornar-lo l'endemà. Treballar la responsabilitat de cuidar-lo, compartir realment alguna cosa que ens agrada molt amb un amic/-ga ens ajudarà a treballar el sentiment de propietat i el de responsabilitat.
DINÀMICA I5:
ACTIVITAT:
RESOLUCIÓ DE CONFLICTES. Avui treballarem
una cosa que de vegades ens costa fer, tot i que sempre ens omple de felicitat
si ho fem: COMPARTIR.
Per taules, ens inventarem una situació on
algú de la taula no tingui alguna cosa (un conte, una goma, un llapis,...), i
haurem de buscar, entre tots/es, una
solució.
Possibles situacions:
-Activitat del conte de préstec: Un nen/a
no ha portat el conte de casa per poder treballar amb la resta de companys/es.
Què fem?
-Al pati: els companys/es que sempre jugo
al pati estan malalts/es i estic sola. Què faig? Què podem fer els altres?
-Treball en equip: hi ha algú de l’equip que no sap dibuixar gaire bé i hem de presentar el dibuix a la resta de companys/es. Què fem?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada