Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dijous, 15 de febrer del 2024

I3 / I4 / I5 – DIMARTS, 20 FEBRER (COOPERO)

PREGÀRIA

(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls. 

Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…

Escoltem a la mestra dient:)

 

EL DIUMENGE DE RAMS

 

JESÚS VA SER REBUT

COM UN REI

PERQUÈ ERA UNA BONA PERSONA

I LA GENT S’ALEGRAVA EN VEURE’L.

 

ELS NENS I NENES DE LA CLASSE

VOLDRÍEM SER BONS COM TU, JESÚS,

I QUE TOTHOM ENS ACOLLÍS

EN VEURE’NS.

PERÒ  DE VEGADES ENS COSTA

ACCEPTAR ALGUN COMPANY/A

QUAN ENS DEMANA PER JUGAR.

QUÈ PODEM FER PER MILLORAR-HO?

AJUDA’NS JESÚS.

 


CANÇÓ: Hosana! Jesucrist Superstar

https://www.youtube.com/watch?v=YlwblhSkRf4

 


REFLEXIÓ


DINÀMICA I3:

Avui farem la dansa “Taló - punta”, per parelles, i ens coordinarem amb la nostra parella (així és més fàcil i divertit que fer-ho sols/es!!!).

  

DINÀMICA I4:

 COMPARTIM UN PELUIX.

 Treballem el sentiment de la il·lusió. Portem el nostre peluix preferit de casa per compartir-lo amb la resta de companys. L’ensenyem, diem perquè ens agrada tan, qui ens el va regalar…

Què passaria si algú el trenca, creus que el teu és el més bonic?  T'agradaria tenir el peluix d'algun altre company? T'enfades si algun company o el teu germà té més joguines que tu?

Podem compartir els peluixos amb els nostres companys. Fins i tot cada nen podria prendre el peluix d'un company a casa seva a passar una nit i tornar-lo l'endemà. Treballar la responsabilitat de cuidar-lo, compartir realment alguna cosa que ens agrada molt amb un amic/-ga ens ajudarà a treballar el sentiment de propietat i el de responsabilitat.

 

 


DINÀMICA I5:

ACTIVITAT:

RESOLUCIÓ DE CONFLICTES. Avui treballarem una cosa que de vegades ens costa fer, tot i que sempre ens omple de felicitat si ho fem: COMPARTIR.

Per taules, ens inventarem una situació on algú de la taula no tingui alguna cosa (un conte, una goma, un llapis,...), i haurem de buscar, entre tots/es,  una solució.

Possibles situacions:

-Activitat del conte de préstec: Un nen/a no ha portat el conte de casa per poder treballar amb la resta de companys/es. Què fem?

-Al pati: els companys/es que sempre jugo al pati estan malalts/es i estic sola. Què faig? Què podem fer els altres?

-Treball en equip: hi ha algú de l’equip que no sap dibuixar gaire bé i hem de presentar el dibuix a la resta de companys/es. Què fem?

 



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada