Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

diumenge, 2 de juny del 2024

I3 / I4 / I5 - DIMARTS, 4 JUNY (EMOCIONS)

 

PREGÀRIA

 



(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:) 

 

HOLA AMIC JESÚS!

 

AQUESTA SETMANA VOLEM

DONAR GRÀCIES PEL NOSTRE COS,

I DEMANAR-TE QUE ENS AJUDIS A  FER EL BÉ:

 

ELS ULLS: PER A VEURE AQUEST MÓN QUE TENIM TAN BONIC!

 

LES ORELLES: PER A SENTIR QUAN ALGÚ ENS DIU QUE ENS NECESSITA,

 

LA BOCA: PER A DIR PARAULES D’ÀNIM I ALEGRIA,

 

LES MANS: PER A SALUDAR, PER FER FAVORS I PER AJUDAR.

 

I UN COR GENERÓS

PERQUÈ RECORDI ALS ULLS, LES ORELLES, LA BOCA I LES MANS

QUE TOT EL QUE TENIM,

QUE TOT EL QUE SOM

ÉS UN GRAN REGAL!!!

 

CANÇÓ: Joc per moure el cos

https://www.youtube.com/watch?v=-0qCwNE5JVc

 

 

 

 

 

REFLEXIÓ I3 / I4 / I5

 

Les emocions surten sempre en qualsevol moment, en qualsevol lloc, per qualsevol cosa…

Les portem sempre amb nosaltres, són nostres.

Les emocions volen sortir d´alguna manera cap a fora, igual que quan ens surt un esternut.

Controlar de vegades un esternut és força complicat, igual que algunes reaccions de les nostres emocions.



Repassem una vegada més les nostres emocions amb aquest vídeo:

https://www.youtube.com/watch?v=qBZSlGo4N1k 

Recordeu que per controlar les emocions podem relaxar-nos, respirar, escoltar música, llegir, cantar… moltes i moltes coses per utilitzar quan ho necessitem.

Heu trobat la vostra preferida????

 

DINÀMICA I3:

ACTIVITAT: PETONS DE COLORS



Parlem sobre la finalització del curs i del període de vacances, de la necessitat d’acomiadar-nos, de dir-nos adéu i fer-nos petons.

Mirem el vídeo : “ De quin color són els petons?”

https://www.youtube.com/watch?v=2mgSVRNpCqY

Un altre Conte: De quin color són els petons. https://www.youtube.com/watch?v=9xDkxfFojCk

Activitat opcional: LA CAPSA DELS PETONS. Cada nen pintarà un petó, escriurem el seu nom i el guardarem en un sobre dins la capsa de petons. Si no el voleu guardar cada nen li pot regalar el seu petó a un company.




 

 DINÀMICA I4:

 

ACTIVITAT 2 DE L’AMOR.

“EL MÉS IMPORTANT DEL MÓN”

Creieu que podríem saber que és el més important del món?

L’ aigua… no podem viure sense ella!!

El sol ens dóna energia, calor…

Els pares… els amics…

Podem fer dir als alumnes que creuen que és el més important del món.

 

Gràcies a Déu tenim moltes coses importants. No només una.

 

Però en aquesta capsa tinc una cosa que segurament sigui la cosa més

important del món i el que hem de cuidar MOOOOLT, MOOOLT i MOOOOLT.

Però per poder veure-ho hem de tenir en compte 3 coses.

1. Mirar bé amb els ulls ben oberts.

2. Quan vegis la cosa més important del món no es pot dir a ningú el que

has vist.

3.Pensar perquè és el més important del món i com l’ has de cuidar.

 

 



DINÀMICA I5:

 

DIVERSITAT/ INCLUSIÓ: CURTMETRATGE “CUERDAS” CONTE “ELMER” 

 

Veure el curt sobre el nen amb cadira de rodes i conversar sobre com es deu sentir i què haurien fet ells/es. 

Explicar el conte Elmer per adonar-se que tots no som iguals i que tothom es mereix sentir-se respectat. 

-Curtmetratge: “Cuerdas” 

https://youtu.be/4INwx_tmTKw?si=JPz8i1_2mDnTuW1v 

 

-Conte: “Elmer” 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada