PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:) Avui també pregarem pel quart valor d’ Advent: LA FELICITAT. Tot recordant que el Nadal és tan bonic perquè celebrem que Jesús ha nascut!
BON DIA JESÚS!
JA QUASI QUE ÉS NADAL
I ET VOLEM DONAR GRÀCIES
PER QUÈ TINDREM L’OPORTUNITAT
DE CELEBRAR UNA FESTA TAN MERAVELLOSA!!
GRÀCIES JESÚS! MOLTÍSSIMES GRÀCIES!!
QUE AQUEST NADAL ENS FACI:
ESTIMAR MOLT MÉS A LA FAMÍLIA!
SABER ESPERAR AMB ALEGRIA!
AJUDAR MÉS ALS ALTRES!
I SOBRETOT QUE ENS FACI MOLT MÉS FELIÇOS!!!
CANÇÓ: A Betlem me’n vull anar
REFLEXIÓ I3 / I4 / I5
Bon dia SÚPER EMOCIONS!!!
L´ÚLTIMA SÚPER SETMANA!!
Ja està tot a punt per celebrar el NADAL!!! Quina il.lusió!!!Quina emoció!!
Ja ho teniu tot preparat a casa? … Venen uns dies plens d’ emocions!!!
Anem a repassar -les i a pensar en quins moments les podem sentir…
L’ ALEGRIA… ( Trobar-nos amb la família, menjar coses bones, fer cagar el Tió, celebrar el naixement de Jesús….)
LA TRISTESA… ( Potser no us porten els regals que voleu, us porten carbó, no heu pogut visitar a la tieta...)
LA RÀBIA… ( S’ enfadeu amb els cosinets que no comparteixen els regals, s’ enfadeu perquè voleu menjar més “ xuxes”, ...)
LA SORPRESA…( Quan obriu els regals, aixequeu la manta del Tió després de picar, li doneu la carta als patges...)
LA POR… ( De no trobar les joguines dels Reis, de perdre-us a la fira de Nadal on hi ha molta gent…)
LA CALMA… ( Veure una peli amb els pares menjant crispetes, pintar o cuinar amb l’ àvia, passejar amb l’ avi…)
Ja veieu que durant les vacances de Nadal tindrem moltes, moltes emocions.
Recordeu que podem tenir-les totes, i que no passa res… El que cal és saber controlar-les i que no ens facin fer tonteries, ni tenir reaccions d’ aquelles que després quan pensem no ens agraden.
https://www.youtube.com/watch?v=dbSgX1IWQM8
Llegó la Navidad , David.
https://www.youtube.com/watch?v=sbOhbTrDRnw
Aprender a controlar tus emociones.
DINÀMICA I3:
ACTIVITAT COOPERATIVA
LA PLOMA (eines per la regulació de la por i la tristesa)
Conversa sobre les coses que ens agraden i les que no (agradables/desagradables).
Els infants per torns diuen “em sento malament quan...”. Un cop han fet una ronda, la mestra explica que avui els ensenyarà un truc per sentir-se una mica millor. Ens posem per parelles i ens acaronem amb una ploma o un company/a ens acarona amb la ploma. Els infants practiquen aquesta estratègia. En acabar l’activitat, els infants verbalitzen què senten quan els acaronen amb una ploma.
DINÀMICA I4:
ACTIVITAT COOPERO (COHESIÓ DE GRUP)
LA DIANA
Per realitzar aquesta activitat cal que els infants s’agafin de les mans i facin una gran rotllana. A dins del cercle es col·loca un infant, pot ser un voluntari. Demanem 3 o 4 voluntaris més que es col·loquen a fora de la rotllana. L’activitat consisteix en que els infants que estan a fora del cercle han d’intentar tocar l’infant que està al mig de la rotllana. Els infants que estan al cercle han d’ajudar i protegir l’infant que està al mig de la rotllana perquè els companys/es que estan fora no el/la puguin tocar.
Els infants que estan en el cercle no es poden deixar anar de les mans i han de protegir l’infant desplaçant-se, movent el cercle i posant el cos. Els infants que estan a fora del cercle es poden organitzar, moure’s, donar voltes al cercle, estirar la mà… per intentar tocar l’infant que hi ha al mig de la rotllana.
Amb l’activitat es vol proporcionar als infants una experiència en què es treballi la cohesió de grup i es demostri que si ens donem suport i ens ajudem tots hi guanyem.
L’activitat acaba quan els infants de fora del cercle han aconseguit tocar l’infant que està a dins del cercle. Es fa canvi de rol i altres infants es col·loquen a fora del cercle i dins de la rotllana. Es fa el canvi de rol tantes vegades com sigui necessari perquè els infants puguin experimentar les diferents situacions.
DINÀMICA I5:
ACTIVITAT COOPERO (COHESIÓ GRUPAL). AIXÍ SOC JO A CASA
Omplirem el pot dels regals que regalarem al tornar de vacances.
En una cartolina dibuixarem i escriurem un missatge bonic secret i el podrem decorar amb enganxines de Nadal.
La mestra pot ajudar escrivint paraules o frases curtes a la pissarra.
Posarem el nom, el plegarem i el tancarem amb un gomet.
Quan tornem de vacances obrirem el pot dels missatges i cada nen/a agafarà un ( si coincideix que és el seu agafarà un altre) i se´l quedarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada