PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.
Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…
Escoltem a la mestra dient:)
Quaresma 5. BAIXEN JESÚS DE LA CREU. VALOR: JO AJUDO!
BON DIA JESÚS!
BAIXEN JESÚS DE LA CREU
DOS HOMES BONS I VALENTS
VAN BAIXAR EL COS DE JESÚS
I DESPRÉS EL VAN POSAR
EN UN SEPULCRE NOU,
EXCAVAT EN UNA ROCA.
ELS NENS I NENES DE LA CLASSE
TAMBÉ VOLEM SER BONS AMICS
I AJUDAR ELS ALTRES
QUAN ENS NECESSITEN
PERQUÈ HAN CAIGUT,
NO TROBEN LA JAQUETA,
O S’HAN EQUIVOCAT A LA FITXA...
PERÒ EN COMPTES D’AIXÒ,
DE VEGADES ENS EN RIEM
O NO EN FEM CAS.
JESÚS, ENSENYA’NS
A SER BONS AMICS.
CONTE: El cargol i l’herba de poniol (dura més de 5 minuts)
REFLEXIÓ
Bon dia emocions!!
Com esteu? Aquesta setmana és molt important!!
Estem a punt de celebrar una festa molt important. La Pasqua!!!
Jesús era una bona persona, era molt proper i educat, i ajudava tothom. Tu també ho saps fer?
Avui us porto un vídeo per practicar com ens podem relacionar de manera amable, respectuosa i correcta amb els/les companys/es, adults, persones que ens trobem a les botigues, … Ser educat ens ajuda a tenir una bona relació amb la gent que ens envolta.
Mireu i practiqueu.
https://www.youtube.com/watch?v=GgA9n6Ac414
https://www.youtube.com/watch?v=G8_ymqP1njc
DINÀMICA I3/I4/I5
DINÀMICA I3: PINTEM LA RÀBIA
Experimentem el sentiment de la ràbia.
Pintar lliurament l’emoció de la ràbia amb pintura vermella i amb diferents estris (rodets, pinzells,...). Durant l'activitat escoltar música estrident.
https://youtu.be/WbOrEfcBxHM?si=Y-VhGUhQ1GXQehPq
Seguirem treballant el sentiment de la ràbia. Mitjançant el conte “QUINA REBEQUERIA”: https://www.youtube.com/watch?v=FMOInztG_M0&t=152s
Plantegem situacions on surtin rebequeries: volem que ens comprin una cosa i no ho fan, ens fan menjar una cosa que no ens agrada, hem
Quines reaccions tenim quan ens surt la ràbia ?
Estratègies per afrontar una decepció.
Expliquem el conte: “Yo primero”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada