PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)
Aquesta setmana ens preparem pel DOMUND, una bona manera d’ajudar els altres:
HOLA JESÚS,
M’AGRADARIA APRENDRE A AJUDAR ELS ALTRES:
AL MÓN HI HA MOLTS NENS/ES QUE NECESSITEN AJUDA
POTSER ALGUNS NO ET CONEIXEN,
NOSALTRES SI QUE ET CONEIXEM
I SABEM QUE ENS ENSENYES A AJUDAR A TOTHOM.
TOTS AQUELLS NENS/ES QUE ESTAN TRISTOS
PERQUÈ NO TENEN ROBA, MENJAR, FAMÍLIA,..
M’AGRADARIA QUE UN DIA ESTIGUESSIN CONTENTS.
TAMBÉ M’AGRADARIA SER BEN VALENT/A
I FER MOLTES COSES BONIQUES
QUE FACIN FELIÇOS ELS ALTRES.
GRÀCIES JESÚS!
Podem veure aquest conte que parla de l´ajuda.
“El zapatero y los duendes”
https://www.youtube.com/watch?v=2UAoPYlmSNM
REFLEXIÓ I3 / I4 / I5
Bon dia a tothom!!!
Seguim treballant les emocions. Son molt especials i ens ajuden a fer-nos grans.
A l’ escola, a la nostra classe, tenim molts amics i amigues, alguns són més especials que d’ altres, però tots som companys que de ben segur compartirem estones d’ aprenentatge, de jocs i d’ aventures.
El millor de tenir tants companys és que, de vegades, necessitem l'ajuda d'ells perquè les coses funcionin millor i siguin més fàcils. Tots junts fent formem un bon equip, per jugar un partit de futbol, jugar a comprar i vendre, al restaurant, a fer les construccions més altes i complicades, a escriure entre tots un text, a resoldre enigmes... Quina sort tenim de poder estar tots junts i ajudar-nos.
Mireu aquest vídeo i comenteu que ha passat. https://www.youtube.com/watch?v=A_tCJArbC_4
DINÀMICA I3:
Repassarem el conte del “ Monstre de colors”, recordarem i relacionarem les emocions amb cada color corresponent.
Expliquem que cada emoció que sentim la podem relacionar amb un color, per poder identificar-la millor. Imitar amb la cara les expressions de cada sentiment.
VÍDEO MONSTRE DE COLORS:
https://www.youtube.com/watch?v=L0coPOPYbp4
JOC DEL MONSTRE DE COLORS:
Mitjançant el titella del Monstre de colors i les llanes, podeu anar passant per les taules i preguntar a cada nen/a una emoció diferent i aquest ha d´agafar la llana corresponent.
DINÀMICA I4:
CAPSA DE LA POR
Confeccionar una capsa de la por i presentar-la. Comentar amb els/les alumnes què hi posarien a dins.
Dibuixar el que ficarien a dins de la capsa. Escriure la paraula POR, i
fer l´espiral de color negre de la por i posar-la dins la capsa (opcional).
DINÀMICA I5:
TEMA A TREBALLAR : “LA PREOCUPACIÓ”/ “EMPATIA”
Algú sap explicar que es una preocupació?
Els/les alumnes donen les seves opinions sobre allò que saben sobre la preocupació. Mirarem un video d’un conte que es titula “La preocupación de Lucía”.
https://www.youtube.com/watch?v=h6mc-Dw7VjA
Després d’escoltar el conte podem reflexionar i intentar respondre aquestes preguntes.
Preguntes:
- És bo està preocupat?
- Tothom es preocupa?
- Tothom es preocupa per les mateixes coses?
- Quin sentiment o emoció podriem relacionar-lo amb la preocupació?
- De quin color pintarieu la preocupació?
- Sabeu que fer quan esteu preocupats?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada