Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

diumenge, 5 d’octubre del 2025

I3 / I4 / I5 – DIMARTS, 7 D’OCTUBRE (EMOCIONS)

 PREGÀRIA



(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)  

Aquesta setmana ens preparem pel DOMUND, una bona manera d’ajudar els altres: 


HOLA JESÚS,

M’AGRADARIA APRENDRE A AJUDAR ELS ALTRES:

AL MÓN HI HA MOLTS NENS/ES QUE NECESSITEN AJUDA

POTSER ALGUNS NO ET CONEIXEN,

NOSALTRES SI QUE ET CONEIXEM

I SABEM QUE ENS ENSENYES A AJUDAR A TOTHOM.

TOTS AQUELLS NENS/ES QUE ESTAN TRISTOS

PERQUÈ NO TENEN ROBA, MENJAR, FAMÍLIA,..

M’AGRADARIA QUE UN DIA ESTIGUESSIN CONTENTS.

TAMBÉ M’AGRADARIA SER BEN VALENT/A

I FER MOLTES COSES BONIQUES

QUE FACIN FELIÇOS ELS ALTRES.

GRÀCIES JESÚS!


Podem veure aquest conte que parla de l´ajuda. 


El zapatero y los duendes”

https://www.youtube.com/watch?v=2UAoPYlmSNM















REFLEXIÓ I3 / I4 / I5



Bon dia a tothom!!!

Seguim treballant les emocions. Son molt especials i ens ajuden a fer-nos grans.

A l’ escola, a la nostra classe, tenim molts amics i amigues, alguns són més especials que d’ altres, però tots som companys que de ben segur compartirem estones d’ aprenentatge, de jocs i d’ aventures.

El millor de tenir tants companys és que, de vegades, necessitem l'ajuda d'ells perquè les coses funcionin millor i siguin més fàcils. Tots junts fent formem un bon equip, per jugar un partit de futbol, jugar a comprar i vendre, al restaurant, a fer les construccions més altes i complicades, a escriure entre tots un text, a resoldre enigmes... Quina sort tenim de poder estar tots junts i ajudar-nos.

Mireu aquest vídeo i comenteu que ha passat. https://www.youtube.com/watch?v=A_tCJArbC_4

DINÀMICA I3:


Repassarem el conte del “ Monstre de colors”, recordarem i relacionarem les emocions amb cada color corresponent. 

Expliquem que cada emoció que sentim la podem relacionar amb un color, per poder  identificar-la millor. Imitar amb la cara les expressions de cada sentiment. 

VÍDEO MONSTRE DE COLORS:

 https://www.youtube.com/watch?v=L0coPOPYbp4


JOC DEL MONSTRE DE COLORS:  




Mitjançant el titella del Monstre de colors i les llanes, podeu anar passant per les taules i preguntar a cada nen/a una emoció diferent i aquest ha d´agafar  la llana corresponent.  



DINÀMICA I4:





CAPSA DE LA POR 


Confeccionar una capsa de la por i presentar-la. Comentar amb els/les alumnes què hi posarien a dins.  

Dibuixar el que ficarien a dins de la capsa.  Escriure la paraula  POR, i 

fer l´espiral de color negre de la por i posar-la dins la capsa (opcional).















DINÀMICA I5:

TEMA A TREBALLAR : “LA PREOCUPACIÓ”/ “EMPATIA”

Algú sap explicar que es una preocupació?

Els/les alumnes donen les seves opinions sobre allò que saben sobre la preocupació. Mirarem un video d’un conte que es titula “La preocupación de Lucía”.

https://www.youtube.com/watch?v=h6mc-Dw7VjA

Després d’escoltar el conte podem reflexionar i intentar respondre aquestes preguntes.

Preguntes:

- És bo està preocupat?

- Tothom es preocupa?

- Tothom es preocupa per les mateixes coses?

- Quin sentiment o emoció podriem relacionar-lo amb la preocupació?

- De quin color pintarieu la preocupació?

- Sabeu que fer quan esteu preocupats?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada