Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dimarts, 26 d’octubre del 2021

P3 / P4 / P5 – DIMARTS, 26 (EMOCIONS)

 

PREGÀRIA

 



 

(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)  Aquesta setmana pregarem per la Festa de Tots Sants i la Castanyada.

 

HOLA AMIC JESÚS!

ARA QUE S’ACOSTA LA FESTA DE TOTS SANTS

ET DONEM GRÀCIES

PER PODER-LA CELEBRAR AMB LA FAMÍLIA

I AIXÍ TOTS JUNTS RECORDEM LES PERSONES QUE ESTIMEM I QUE JA NO HI SÓN.

 

TAMBÉ ET DONEM GRÀCIES PER HISTÒRIES

COM LA DE LA BONICA CASTANYERA, TAN BONA I PACIENT

QUE RECULL I REPARTEIX CASTANYES CALENTES PER TOTHOM!

 

GRÀCIES JESÚS PER TOTES AQUESTES COSES BONIQUES

QUE TENIM I QUE A VEGADES NO VALOREM!

 

 

CANÇÓ: les castanyes peten, peten

https://www.youtube.com/watch?v=j1bHbfRtBKA

 

 

REFLEXIÓ P3 / P4 / P5

 

Hola Bon dia!!!

Quina setmana més emocionant que ens espera.

Cap al final de la setmana tindrem una festa molt especial…

Sabeu quina és???

Us dono unes pistes…

   


CANÇÓ:  “ LA CASTANYERA”

 

 https://www.youtube.com/watch?v=i199oE8deAI

 




 

DINÀMICA P3:

 

CONTE : “ ON ÉS L´OSSET?”

 

Escoltem el conte ( de l´editorial)  i identifiquem l’emoció que experimenten els ossets.

Presentació del monstre de colors de la tristesa. ( nino, titella)

 


JOC:

Jugar a identificar l'emoticona de la tristesa.

Escampar pel terra de la classe les emoticones de la tristesa i l'alegria i jugar a identificar-les.

 

 

 

 

DINÀMICA P4:

 

QUÈ POTS FER QUAN ESTÀS TRIST?

 


Parlar sobre les possibles solucions que podem fer davant les situacions que ens fan posar tristos.

Podem fer un petit llistat a la pissarra.

 

Quan acabem podem veure el power point amb altres solucions possibles per

saber que podem fer quan estem tristos.

 

POWER POINT: QUÈ POTS FER QUAN ESTÀS TRIST.?

https://drive.google.com/drive/folders/1GnGI88bbYQfADZ6_OS_A-d6cxZ-g5vA0

 

 

 

 

 

DINÀMICA P5: DUES OPCIONS. 

 

PRIMERA OPCIÓ: 

 


LA FESTA DE HALLOWEEN.

Què significa la festa de Halloween?







Aquesta setmana és la festa de la Castanyada. Aquesta festa es celebra a Catalunya i a altres indrets de diferents maneres. Nosaltres mengem panellets , castanyes calentes i portem flors per tots Sants a les persones que ja no estan amb nosaltres.

Últimament ,al mateix dia, algunes famílies també celebren la festa de Halloween.

Sabeu d´on ve aquesta festa i perquè es fa? Us fa por aquesta celebració??

Mireu aquest vídeo i aprendreu moltes coses.

VÍDEO ORIGEN DE HALLOWEEN.

https://www.youtube.com/watch?v=gPsAi4qrvSA

CANÇÓ DIVERTIDA DE” LAS CALAVERAS”

https://www.youtube.com/watch?v=YXi2iMq8HDU

ACTIVITAT DE HALLOWEEN.

Cada taula escollirà ( o li tocarà) un element decoratiu del Halloween per penjar a la classe.

( Carabassa, monstre, ratpenat,  fantasma, gat, bruixa)

 

 

 

SEGONA OPCIÓ: 

La setmana passada vam parlar de la tristesa i de totes les coses que ens feia posar una mica trist. Podem recordar aquestes situacions mirant aquest vídeo.

VÍDEO: “ Cuando estoy triste”

https://www.youtube.com/watch?v=p86Mr-nvy-A&t=81s

 De vegades hi ha situacions en la que podem estar tristos però que de sobte aquesta tristesa es converteix en alguna altra cosa pitjor… 

Escolteu la història del “Meu, Marrameu” per esbrinar el que pot passar. 

Text del conte: https://drive.google.com/drive/folders/1dIaTaD-LS6wrG1k92tFvVfr8upE1Sqfc

Després d´escoltar el conte “Meu, marrameu”  establir una conversa sobre el contingut del conte. Parlar de l´autocontrol enfront de les situacions frustrants. 

·       Què li passa al Biel quan les coses no li sortien bé?

·       Què feia?

·       Tenia un problema?

·       Quina solució va trobar-hi?

·       Us sembla una bona idea?



    
Tenia vosaltres alguna altre solució? Explicar les situacions representades en les imatges i escriure  entre tots una bafarada.



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada