PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats ,fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que ensajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)
BON DIA JESÚS!
ET VOLEM DONAR GRÀCIES PER LA MÚSICA,
PERQUÈ ENS ANIMA A BALLAR,
A RIURE I A CANTAR.
ET DONEM GRÀCIES PER LA MÚSICA TRANQUIL·LA,
PERQUÈ ENS CALMA TOT EL COS.
ET DONEM GRÀCIES PER LA MÚSICA ANIMADA,
PERQUÈ ENS FA CONTENTS
QUAN ENS AGAFEM DE LA MÀ PER BALLAR.
ET DONEM GRÀCIES PER LA MÚSICA DEL BON DIA,
PERQUÈ COMENCEM AMB ALEGRIA
A L’ESCOLA UN NOU DIA.
GRÀCIES PER LA MÚSICA QUE SONA AL NOSTRE COR
QUAN TU ESTÀS A PROP.
REFLEXIÓ I3 / I4
Ja arriben de nou les emocions!!!
Esperem que estigueu aprenent moltes coses sobre la por.
És un sentiment que no ens agrada, però que hem d'aprendretots junts a controlar-la i poder gestionar-la correctament quanaparegui al nostre cor.
De vegades podem confondre la por amb tenir fàstic d'algunsanimals, com els escarabats, serps, aranyes i rates!!!
Cançó de la pel·lícula Brave (valenta): “Lliure vull ser”
https://www.youtube.com/watch?v=YUaN_RNFAvI
Cançó: “ Soy Valiente”
https://www.youtube.com/watch?v=qGZFoUtkCE8
UI QUINA POR!!
Presentació del monstre de la por.
(Peluix, titella)
Explicar el conte: Ui quina por!!
Tenir por és un sentiment que totes les persones tenen.
Cadascú l´expressa d´una manera diferent…
Busquem i en parlem d´algunes com cridar, tremolar, tapar-se els ulls….
i pensar què podem fer entre tots.
JOC: ( per treballar la por a la foscor)
Podem jugar a tapar-nos els ulls
i endevinar amb el tacte, objectes de la classe.
Si ens costa saber què és, podem donar alguna pista.
DINÀMICA I4:
Repassem de nou el tema de les pors recordant l´activitat de la capsa de la por.
(Parlar de les pors i amagar-les dins la capsa de la por.)
CONTE: “ JUAN SIN MIEDO”
https://www.youtube.com/watch?v=UZfugxOUu3Y
(paper de seda, ceres, gomets, purpurina, llana, …tot de color negre)
Activitat opcional per la setmana vinent.
Podem preparar per a la setmana vinent l'activitat de fer un “amulet de la por”.
Podem demanar que portin una pedra plana de riu no gaire gran per pintar-la i fer un petit monstre que l´utilitzarem per quan tinguem por.
Serà el nostre monstre qui faci marxar la por!
JO I LA POR.
Parlar sobre la por i de com reacciona el nostre cos.
Podem tremolar, plorar, el cos es pot paralitzar… cada persona reacciona de manera diferent.
Escoltar la música clàssica que ens transmet l’emoció de la por.
Ens podem moure per la classe tot sentint el que ens transmet l'audició i comentar els diferents ritmes que té i escoltar quins són els moments on podem sentir més por.
Podem comentar que moltes pel·lícules de por han fet servir aquesta música per potenciar encara més la por de l'espectador.
També podem jugar fent servir roba negra per tapar-nos en petits grups sentint la música jugant amb unes llanternes.
“ Una nit a la muntanya pelada” M. Mussorgski. https://www.youtube.com/watch?v=5qkxuzyAOhI
Pintar i expressar lliurement per taules
sobre d´una cartolina amb ceres negres
el que et transmet la música de Mussorgski.
DINÀMICA I5:
Aquest vídeo porta un regal especial, que ens ensenya moltes coses. A veure si les descobriu.
https://www.youtube.com/watch?v=3XA0bB79oGc&t=24s
SÓC GENIAL!
Avui parlarem de la paraula“GENIAL”.
Sabeu què vol dir? Creieu que tots som genials? Què és un Geni?
I tu? Ara us deixarem uns minutets per pensar; per quina cosa de les que sabeu fer bé,creieu que els altres us dirien que sou genials.
Vídeo curt del geni de la pel.lícula de Aladdin. https://www.youtube.com/watch?v=TkZgeoBHYHY
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada