Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

diumenge, 10 de març del 2024

I3 / I4 / I5 – DIMARTS, 12 MARÇ (EMOCIONS)

PREGÀRIA

(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls. 

Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…

Escoltem a la mestra dient:) 

 

[4a Setmana de Quaresma. VALOR: JO M’ESFORÇO!]

 

BON DIA JESÚS!

 

JESÚS PORTA LA CREU

 

SOBRE LES SEVES ESPATLLES,

JESÚS VA DUR EL PES DE LA CREU.

LA PORTAVA FENT MOLT D’ESFORÇ,

PENSANT EN TOTES LES PERSONES.

 

ELS NENS I NENES DE LA CLASSE

ENS QUEIXEM, DE VEGADES,

PER FER QUALSEVOL COSA

QUE ENS COSTA UNA MICA:

FER BÉ LA FILA

TREBALLAR EN SILENCI,

ENDREÇAR LA TAULA,

ENLLESTIR LA FEINA…

 

JESÚS VOLEM INTENTAR,

DES D’ARA,

ESFORÇAR-NOS MÉS

ENCARA QUE ENS COSTI.

 

AJUDA’NS JESÚS!

 

 

CANÇÓ: “Hoy será un gran dia”

https://www.youtube.com/watch?v=IakZMEz5mZ4

 


REFLEXIÓ

Bon dia emocions!!! Com les teniu? Ordenades o barrejades com el

Monstre de colors?

Què difícil és tenir-les totes controlades.

No patiu, necessitem temps, paciència i una miqueta d’esforç per anar

aprenent a controlar-les.

Avui el monstre de colors està nerviós…

Sabeu què vol dir estar nerviós?

Posar-se nerviós és un sentiment o una emoció que ens pot passar molt

sovint i en qualsevol lloc, i realment és súper difícil controlar-la.

Mireu aquest vídeo, a veure si us identifiqueu en algun moment. Segur

que jo si!!!

 

https://www.youtube.com/watch?v=S1IGx2ZGCMo



DINÀMICA I3:

ACTIVITAT: “Pintem la Calma”

Pintar lliurament l’emoció de la calma amb pintura verda i amb diferents estris ( esponges, corrons, pinzells,...) Durant l'activitat escoltar música tranquil·la.

 

 

DINÀMICA I4:

COM CONTROLEM LA GELOSIA: RESPIRACIONS

ACTIVITAT: “Joc de les Respiracions” 

Presentem les targetes de les respiracions.  

Repassarem les que ja sabem i acabarem de fer-les totes.  

Recordarem que cal respirar profundament pel nas , omplint els pulmons i expulsarem l’aire per la boca.  

Mostrem cada respiració relacionant-la amb l´element, l’acció o l’animal que representa. 

Podem inventar-nos-en  alguna per solucionar alguna situació difícil. 

Experimentem amb un mocador  de paper el més finet possible 

(podem treure les capes per facilitar l´aspiració pel nas). 

Posem el paper finet al damunt de la taula i hem d´agafar-lo aspirant amb el nas  

(sense mans, és clar).  

Si us voleu divertir podeu mirar aquest vídeo i aprendre a respirar com un lleó. 

https://www.youtube.com/watch?v=PL2RwXwGWB8

 


DINÀMICA I5:

VALOR: LA IGUALTAT 

DINÀMICA IMATGES DE NENES I NENS FENT COSES. 

SOC UN/A NEN/A I PUC... 

Primer veurem imatges de nens i nenes fent activitats diferents i comentarem què els ho sembla (un nen cuinant, una nena jugant a futbol, un noi canviant bolquers, una noia pilotant un avió,... ).

Després de les seves opinions i vivències al respecte, cadascú/na dirà la frase i afegirà el que vulgui: 

 

Jo soc un nen i puc... 

Jo soc una nena i puc... 

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada