PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues
respiracions fondes i tanquem els ulls.
Ens acompanya una música suau que ens
ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…
Escoltem a la mestra dient:)
[4a Setmana de
Quaresma. VALOR: JO M’ESFORÇO!]
BON DIA JESÚS!
JESÚS PORTA LA CREU
SOBRE LES SEVES ESPATLLES,
JESÚS VA DUR EL PES DE LA CREU.
LA PORTAVA FENT MOLT D’ESFORÇ,
PENSANT EN TOTES LES PERSONES.
ELS NENS I NENES DE LA CLASSE
ENS QUEIXEM, DE VEGADES,
PER FER QUALSEVOL COSA
QUE ENS COSTA UNA MICA:
FER BÉ LA FILA
TREBALLAR EN SILENCI,
ENDREÇAR LA TAULA,
ENLLESTIR LA FEINA…
JESÚS VOLEM INTENTAR,
DES D’ARA,
ESFORÇAR-NOS MÉS
ENCARA QUE ENS COSTI.
AJUDA’NS JESÚS!
CANÇÓ: “Hoy será un gran dia”
https://www.youtube.com/watch?v=IakZMEz5mZ4
REFLEXIÓ
Bon dia
emocions!!! Com les teniu? Ordenades o barrejades com el
Monstre de colors?
Què difícil és
tenir-les totes controlades.
No patiu, necessitem
temps, paciència i una miqueta d’esforç per anar
aprenent a
controlar-les.
Avui el monstre
de colors està nerviós…
Sabeu què vol dir
estar nerviós?
Posar-se nerviós
és un sentiment o una emoció que ens pot passar molt
sovint i en
qualsevol lloc, i realment és súper difícil controlar-la.
Mireu aquest
vídeo, a veure si us identifiqueu en algun moment. Segur
que jo si!!!
https://www.youtube.com/watch?v=S1IGx2ZGCMo
DINÀMICA I3:
ACTIVITAT: “Pintem la Calma”
Pintar lliurament l’emoció de la
calma amb pintura verda i amb diferents estris ( esponges, corrons,
pinzells,...) Durant l'activitat escoltar música tranquil·la.
DINÀMICA I4:
COM
CONTROLEM LA GELOSIA: RESPIRACIONS
ACTIVITAT:
“Joc de les Respiracions”
Presentem les targetes de les respiracions.
Repassarem les que ja sabem i acabarem de
fer-les totes.
Recordarem que cal respirar profundament
pel nas , omplint els pulmons i expulsarem l’aire per la boca.
Mostrem cada respiració relacionant-la
amb l´element, l’acció o l’animal que representa.
Podem inventar-nos-en alguna per
solucionar alguna situació difícil.
Experimentem amb un mocador de
paper el més finet possible
(podem treure les capes per facilitar
l´aspiració pel nas).
Posem el paper finet al damunt de la
taula i hem d´agafar-lo aspirant amb el nas
(sense mans, és clar).
Si us voleu divertir podeu mirar aquest
vídeo i aprendre a respirar com un lleó.
https://www.youtube.com/watch?v=PL2RwXwGWB8
DINÀMICA I5:
VALOR: LA IGUALTAT
DINÀMICA IMATGES DE NENES
I NENS FENT COSES.
SOC UN/A NEN/A I PUC...
Primer veurem
imatges de nens i nenes fent activitats diferents i comentarem què els ho
sembla (un nen cuinant, una nena jugant a futbol, un noi canviant bolquers, una
noia pilotant un avió,... ).
Després de les
seves opinions i vivències al respecte, cadascú/na dirà la frase i afegirà el
que vulgui:
Jo soc un nen i
puc...
Jo soc una nena
i puc...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada