PREGÀRIA
(Ben asseguts i
relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.
Ens acompanya una
música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…
Escoltem a la
mestra dient:)
3a Setmana de
Quaresma. VALOR: JO ESTIMO!
BON DIA JESÚS!
EL MANAMENT NOU
JESÚS ENS VAS DEMANAR
QUE
ENS ESTIMÉSSIM
COM TU ENS VAS ESTIMAR.
ELS NENS I NENES DE LA CLASSE
SABEM QUE SI ENS ESTIMEM
HEM DE TRACTAR-NOS BÉ.
PERÒ, DE VEGADES,
DISCUTIM,
ENS DIEM PARAULOTES
O ENS FEM MAL.
JESÚS, PERDONA’NS
PER BARALLAR-NOS,
I AJUDA’NS A DEMANAR PERDÓ
I A PERDONAR.
DINÀMICA I3 / I4 / I5 DIA DE LA DONA 8 MARÇ:
Oficis de dones i d’homes: aprenem els oficis
El llenguatge és un reflex de la
nostra manera de pensar i entendre el món, fins i tot més que les nostres
accions. Per això, és important acostumar els i les nostres alumnes a fer ús de
les paraules correctament per evitar qualsevol classe de discriminació des de
ben petits.
Podem escriure una
llista de professions conjuntament i
dir les tasques de cadascuna. Per exemple:
Astronauta
Les astronautes i
els astronautes van a l’espai per aprendre més d’allò que hi ha fora del nostre
planeta, a l’espai.
Metgessa o metge
Les metgesses i els
metges tenen cura de la gent malalta.
Policia
Les policies i els
policies ajuden a la gent d’una ciutat o poble a estar segurs i protegits.
Científica o científic
Les científiques
i els científics són persones molt
curioses a qui agrada resoldre problemes fent experiments.
Periodista
Les i els
periodistes expliquen les últimes notícies, entrevisten persones i fan recerca
per saber més de l’actualitat.
Mestra o mestre
Les mestres i els
mestres t’ajuden a buscar respostes als teus dubtes i preguntes, i així
t’ajuden aprendre diferents coses.
UNA MESTRA FAMOSA
compromesa amb la promoció de l’educació, perquè va establir les bases d’una
educació respectuosa dels més petits, és:
La creadora del mètode educatiu que porta el seu
nom sempre va creure que “qualsevol ajuda innecessària és un obstacle per al
desenvolupament”. El mètode Montessori es basa en el foment
del joc en
l’educació des de ben petits. L’objectiu fonamental d’aquest mètode és alliberar
el potencial de desenvolupament personal de cada nen i nena en un
entorn estructurat.
Aquestes i d’altres
professions les poden fer tant homes com dones i per tant, no hi ha diferències entre “feines de dones” i “feines d’homes”.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada