PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.
Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…
Escoltem a la mestra dient:)
[4a Setmana de Quaresma. VALOR: JO M’ESFORÇO!]
BON DIA JESÚS!
JESÚS PORTA LA CREU
SOBRE LES SEVES ESPATLLES,
JESÚS VA DUR EL PES DE LA CREU.
LA PORTAVA FENT MOLT D’ESFORÇ,
PENSANT EN TOTES LES PERSONES.
ELS NENS I NENES DE LA CLASSE
ENS QUEIXEM, DE VEGADES,
PER FER QUALSEVOL COSA
QUE ENS COSTA UNA MICA:
FER BÉ LA FILA
TREBALLAR EN SILENCI,
ENDREÇAR LA TAULA,
ENLLESTIR LA FEINA…
JESÚS VOLEM INTENTAR,
DES D’ARA,
ESFORÇAR-NOS MÉS
ENCARA QUE ENS COSTI.
AJUDA’NS JESÚS!
CANÇÓ: “Hoy será un gran dia”
https://www.youtube.com/watch?v=IakZMEz5mZ4
REFLEXIÓ
Bon dia emocions!!! Com les teniu? Ordenades o barrejades com el
Monstre de colors?
Què difícil és tenir-les totes controlades.
No patiu, necessitem temps, paciència i una miqueta d’esforç per anar
aprenent a controlar-les.
Avui el monstre de colors està nerviós…
Sabeu què vol dir estar nerviós?
Posar-se nerviós és un sentiment o una emoció que ens pot passar molt
sovint i en qualsevol lloc, i realment és súper difícil controlar-la.
Mireu aquest vídeo, a veure si us identifiqueu en algun moment. Segur
que jo si!!!
https://www.youtube.com/watch?v=S1IGx2ZGCMo
DINÀMICA I3:
LA RÀBIA Parlem sobre el sentiment de la ràbia.
Expliquem el conte “Tu no, jo primer” i fem una petita conversa.
DINÀMICA I4: LA RÀBIA
Presentació de la ràbia. Mitjançant el monstre de color vermell. Recordarem la ràbia. Podem preguntar als alumnes com explicarien que vol dir la ràbia. Presentar el conte. “Atura’t drac”. (Conte editorial Baula.) ..\..\..\
POWER POINT\CONTE ATURA´T PETIT DRAC RETOCAT 2.pptx
Explicarem el conte i traurem conclusions de com podia haver actuat i de les conseqüències que tenen les rebequeries. Desprès amb la música : cançó "Vengeful Anger” Music".https://www.youtube.com/watch?v=ekC78UjYsM8
Dibuixem la ràbia per taules amb ceres vermelles (opcional).
DINÀMICA I5:
LA DECEPCIÓ
CONTE “CUANDO ESTOY DECEPCIONADO”
https://youtu.be/A0GEcPS46vU?si=yBZpI9QILaM1-X8D
Fer conversa sobre com se sent el protagonista. Explicar situacions on s’hagin sentit decebuts igual que el protagonista
TEI
DINÀMICA I3 / I5:
Fem junts/es una creació artística i ens la regalem!
DINÀMICA I4:
Activitat d’autocontrol: Sempre estic enfadada.
Veurem el conte “Emma la enfadosauria”
https://www.youtube.com/watch?v=x8Mkq5CQrVc
Després contestarem les preguntes següents:
- Què li passa a l’Emma?
-Què fa quan s’enfada?
-Per què s’enfada tant?
-Com reaccionen les seves famílies?
-S’enfaden amb ella o li donen consells?
-Què fas tu quan t’enfades?
-Com ho faries tu?
-T’ha passat alguna vegada?
-Què podem fer quan algú s’està enfadant perquè no cridi?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada