Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dimarts, 10 de novembre del 2020

P3 / P4 / P5 – DIMARTS, 10 (EMOCIONS)

 

PREGÀRIA



(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)  Aquesta setmana pregarem pel vent.


BON DIA JESÚS,

ET VOLEM DONAR GRÀCIES PEL VENT.

SÍ QUE DE VEGADES ÉS EMPIPADOR,

PERÒ ENS ESPAVILA I ENS DESPERTA

I HO REMOU TOT.


JESÚS, 

FES QUE, COM EL VENT S‘ENDUU LA POLS,

EL VENT DEL TEU AMOR

S’ENDUGUI TOTES LES COSES DOLENTES

QUE SE´NS ARRAPEN AL NOSTRE COR

I NO ENS AJUDEN A PORTAR-NOS BÉ!


CANÇÓ: Som els mariners

https://www.youtube.com/watch?v=A31anSX8GMk




 

DINÀMICA P3:


ACTIVITAT: “JO I LA TRISTESA”


Per posar en situació i preparar la fitxa podeu veure

el conte de l´aneguet lleig. 


VÍDEO: https://www.youtube.com/watch?v=iH1_EgU8DeE

Reflexionar com se sent l´aneguet quan l´aparten, perquè creu que és lleig, com demostra que està trist, què farien ells si es troben a l´aneguet lleig plorant, en què es converteix finalment...


FITXA A EUREKA (F1)

Pintar lliurement l'emoció de la tristesa amb pintura blava i pinzell

 ( o ceres blaves) mentre escoltem música clàssica que transmet tristesa. Podem acabar la creació afegint purpurina blava. 



Música: “ el Cigne. El carnaval dels animals, de Camille Saint-Saëns” 

https://www.youtube.com/watch?v=-ScfiSF8TuQ





DINÀMICA P4:


ACTIVITAT: CAPSA DE LA POR


Presentem la capsa de la por. 



Podem acompanyar la capsa amb la titella  o peluix del monstre de color negre .


Reflexionar per què és de color negre, què podem posar-hi a dins, a què tenim por, o què ens fa tenir por.



Podem veure el conte: “Cuando tengo miedo”

https://www.youtube.com/watch?v=DymMmp9VFhs 





ACTIVITAT:

Decoració per taules de la paraula Por. 

( Podem dibuixar monstres, aranyes….) 







DINÀMICA P5:


ACTIVITAT: “OBSERVEM UNA OBRA D´ART”


vídeo explicatiu de l´artista Edvard Munch:

https://www.youtube.com/watch?v=swjFT5YLpws


Observar i comentar l´obra d´art “ el crit” de Munch. 

Podem imitar el seu rostre i la fotografia del seu cos, estudiar els colors que utilitza. 


Podeu posar de fons a la pdi l´imatge retocada sense el personatge i posar als alumnes per taules o individualment per fer-los una foto-muntatge.

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1a44L_xkhjSs67VUHVxQ8IayTEJ8grtiE



FITXA A EUREKA. (F2)

Escriure quina és l´emoció que expressa aquest quadre. 

Acolorir imitant el quadre, seguint els diferents tons i tonalitats que ha utilitzat l´artista. 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada