PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:) Aquesta setmana pregarem pel vent.
BON DIA JESÚS,
ET VOLEM DONAR GRÀCIES PEL VENT.
SÍ QUE DE VEGADES ÉS EMPIPADOR,
PERÒ ENS ESPAVILA I ENS DESPERTA
I HO REMOU TOT.
JESÚS,
FES QUE, COM EL VENT S‘ENDUU LA POLS,
EL VENT DEL TEU AMOR
S’ENDUGUI TOTES LES COSES DOLENTES
QUE SE´NS ARRAPEN AL NOSTRE COR
I NO ENS AJUDEN A PORTAR-NOS BÉ!
CANÇÓ: Som els mariners
https://www.youtube.com/watch?v=A31anSX8GMk
DINÀMICA P3:
ACTIVITAT: “JO I LA TRISTESA”
Per posar en situació i preparar la fitxa podeu veure
el conte de l´aneguet lleig.
VÍDEO: https://www.youtube.com/watch?v=iH1_EgU8DeE
Reflexionar com se sent l´aneguet quan l´aparten, perquè creu que és lleig, com demostra que està trist, què farien ells si es troben a l´aneguet lleig plorant, en què es converteix finalment...
FITXA A EUREKA (F1)
Pintar lliurement l'emoció de la tristesa amb pintura blava i pinzell( o ceres blaves) mentre escoltem música clàssica que transmet tristesa. Podem acabar la creació afegint purpurina blava.
Música: “ el Cigne. El carnaval dels animals, de Camille Saint-Saëns”
https://www.youtube.com/watch?v=-ScfiSF8TuQ
DINÀMICA P4:
ACTIVITAT: CAPSA DE LA POR
Presentem la capsa de la por.
Reflexionar per què és de color negre, què podem posar-hi a dins, a què tenim por, o què ens fa tenir por.
Podem veure el conte: “Cuando tengo miedo”
https://www.youtube.com/watch?v=DymMmp9VFhsACTIVITAT:
Decoració per taules de la paraula Por.
( Podem dibuixar monstres, aranyes….)
DINÀMICA P5:
ACTIVITAT: “OBSERVEM UNA OBRA D´ART”
vídeo explicatiu de l´artista Edvard Munch:
https://www.youtube.com/watch?v=swjFT5YLpws
Observar i comentar l´obra d´art “ el crit” de Munch.
Podem imitar el seu rostre i la fotografia del seu cos, estudiar els colors que utilitza.
Podeu posar de fons a la pdi l´imatge retocada sense el personatge i posar als alumnes per taules o individualment per fer-los una foto-muntatge.
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1a44L_xkhjSs67VUHVxQ8IayTEJ8grtiE
Escriure quina és l´emoció que expressa aquest quadre.
Acolorir imitant el quadre, seguint els diferents tons i tonalitats que ha utilitzat l´artista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada