PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.
Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…
Escoltem a la mestra dient:)
BON DIA JESÚS!
BAIXEN JESÚS DE LA CREU
DOS HOMES BONS I VALENTS
VAN BAIXAR EL COS DE JESÚS
I DESPRÉS EL VAN POSAR
EN UN SEPULCRE NOU,
EXCAVAT EN UNA ROCA.
ELS NENS I NENES DE LA CLASSE
TAMBÉ VOLEM SER BONS AMICS
I AJUDAR ELS ALTRES
QUAN ENS NECESSITEN
PERQUÈ HAN CAIGUT,
NO TROBEN LA JAQUETA,
O S’HAN EQUIVOCAT A LA FITXA..
PERÒ EN COMPTES D’AIXÒ,
DE VEGADES ENS EN RIEM
O NO EN FEM CAS.
JESÚS, ENSENYA’NS
A SER BONS AMICS.
Cançó: Hem fet un hort
https://www.youtube.com/watch?v=1pKzUyfGBu8
REFLEXIÓ P3 / P4 / P5
Avui veurem un vídeo molt especial.
És un vídeo dolç, ple d´amistad , amor, tendresa i superació.
Estimar-se i demostrar-ho és una de les reaccions que més necessitem les persones.
Ha passat ja un any des de que un dia ens van dir que hi havia un virus molt dolentot
que no ens deixa fer abraçades i petonets a les persones que estimem.
Hem hagut de superar aquesta dificultat i aprendre diferents maneres de mostrar afecte i amor als que estimem.
Aquest vídeo ho demostrarà.
https://www.youtube.com/watch?v=nx8CCcTJ4lw
DINÀMICA P3:
ACTIVITAT: “Pot de la Calma”
El Pot de la calma és una activitat divertida on podem confeccionar uns pots amb diferents materiales,
boletes, paperets, purpurines, … el que us agradi més.
Quan els girem podem relaxar-nos mirant com es mouen els diferents materials pel pot.
-Confeccionem un pot de la calma.
(Si voleu ja n´hi ha uns quants ja preparats)
Explicar en què consisteix calmar-nos i què podem fer
quan ho necessitem.
-Relaxació mitjançant l´observació dels pots de la calma.
DINÀMICA P4:
ACTIVITAT: “Massatge de pintors”
Fa uns dies vam aprendre a fer massatges pizza i ens ho vam passar molt i molt bé.
Es poden fer molts tipus de massatges i avui per relaxar-nos aprendrem
a fer un massatge de pintors.
Per això farem servir uns corrons de pintura, uns pinzells gruixuts i prims
per fer un massatge de pintors.
ACTIVITAT:
Ens estirem al terra per parelles. Primer ho farà un i després l´altre.
Amb les dues mans escamparem pintura per tota l´esquena de la nostra parella. (ho imitem, és clar).
Ho farem suaument i fent cercles.
Agafarem els rodets i anirem escampant la pintura per l´esquema, braços, culet, cames…
Cap amunt i cap avall.
Seguirem amb el pinzell gruixut i farem amb ell caragolets per l'esquena.
Per últim, la persona del terra es girarà cap amunt i amb el pinzell finet anirem fent, suaument
i amb molt de compte, un massatge a la cara.
En acabar canviarem i repetirem el massatge al nostre company.
DINÀMICA P5:
ACTIVITAT: “Fàstic i avorriment”
Avui parlarem i experimentarem la sensació d´avorriment i de fàstic.
Què és l´avorriment? Per què ens avorrim?
Cada nen/-a pot explicar algun moment on s'ha sentit avorrit/-da.
Buscar situacions on aquest sentiment aflora i buscar solucions per millorar aquest sentiment.
https://www.youtube.com/watch?v=-2mXGCTj264
https://www.youtube.com/watch?v=rl1mLDYYM0Y
Sabeu que és el fàstic? Posem la mateixa cara que quan estem avorrits?
Què us fa molt de fàstic? Per què?
Quina solució podem buscar?
Mireu aquest conte : “ Tino cochino”
https://www.youtube.com/watch?v=0sPPPD5GC4Q
https://www.youtube.com/watch?v=-VQijFDlA3w
“Has sido tu Tino?”
https://www.youtube.com/watch?v=ZZw1BMGqfSs
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada