Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dimarts, 13 d’abril del 2021

P3 / P4 / P5 – DIMARTS, 13 (EMOCIONS)

 

PREGÀRIA

 



(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)  Aquesta setmana pregarem per la primavera.

 

BON DIA JESÚS!

 

PER PRIMAVERA TOT FLOREIX.

FINS I TOT DE LA BRANCA

QUE SEMBLA MORTA

POT SORTIR UNA FULLA VERDA.

 

TAMBÉ NOSALTRES, COM ELS ARBRES,

PODEM “ASSECAR-NOS”

QUAN ENS HEM PORTAT MALAMENT.

PERÒ SI ENS PENEDIM,

SI DEMANEM PERDÓ,

SI PROCUREM FER LES COSES BÉ,

LLAVORS ES FARÀ LA PRIMAVERA

EN EL NOSTRE COR!!

 

CANÇÓ: Quan ve la primavera

 

https://www.youtube.com/watch?v=qa7G57b4vGo&list=PL0nsddbpK-l426tFB0KTVFSz_C8ehltN1&index=2


REFLEXIÓ P3 / P4 / P5

 

Visca les emocions!!! En aquest nou trimestre seguim treballant les nostres emocions.

El món n’està ple!

Sabeu en quina part del nostre cos guardem les emocions?

Si heu dit el cap… l´heu encertat. Dins del cervell.



Creieu que podem tenir cura del nostre cervell?



 

 

I tant que sí!

Menjar coses sanes, dormir les hores necessàries, fer exercici cada dia, beure aigua sovint, tenir cura del nostre cos i sobretot ser molt, molt feliç i riure mooooolt.

RIURE ÉS LA MILLOR MEDICINA!!!



A veure si pots veure aquest  vídeo sense riure!!!

https://www.youtube.com/watch?v=caHvzhnuOAw


DINÀMICA P3:

ACTIVITAT: DIBUIXA´T.

Cada nen/a es presenta davant la classe, dient el seu nom, quants anys té i explicant quin és el seu menjar preferit i quins programes o dibuixos veu a la tele.


Repassem les parts de la cara, el cos…

Com dibuixar un nen/-a pas a pas. https://www.youtube.com/watch?v=ecS2yVPGbl8&t=2s

FITXA EUREKA:  Dibuixa´t de cos sencer i escriu el teu nom dins del marc. 


DINÀMICA P4:

ACTIVITAT: “El meu tercer retrat”.

Repassar les parts del cos, resseguint-les amb el dit i comentant per a què serveixen.

Vídeo: “mirarse en el espejo”

https://www.youtube.com/watch?v=ntaFg_5ebW0

 

Necessitarem un mirall. L´anirem passant i ens mirarem com parlem, com movem la boca, les celles i  els gestos facials.

Qui té el mirall diu el que més li agradat del curs.

 

ACTIVITAT DIVERTIDA OPCIONAL:

Què us agradaria preguntar al mirall si pogués parlar com el mirall de la blancaneus?

FITXA A EUREKA:  Dibuixa´t de cos sencer dins del mirall i i escriu el que més t´ha agradat del curs.

 

 








DINÀMICA P5:

 

ACTIVITAT: Escoltem i mirem el conte “Tal com som”

Desprès d'escoltar i comentar el conte, podem veure els vídeos següents i veure que cadascun de nosaltres som únics i especials.



Cada persona tenim  unes  característiques concretes que potser els  altres no tenen i és per això que tots som iguals en algunes coses però també únics i especials.

Sóc únic/-a i  especial.

https://www.youtube.com/watch?v=-yfCVoY2rK0

https://www.youtube.com/watch?v=R3AaxioefYE

Song: I am special !!!

https://www.youtube.com/watch?v=Um4sppp1Ivk




Comentem sobre les qualitats que tenim i sobre la importància d´estimar-nos tal com som.

Comentar què és el que no els agrada dels personatges del conte i buscar els aspectes positius que van trobar després.

Fer junts un llistat de coses bones que tenim com a grup classe i un llistat de coses no tan bones com a grup classe. Comentar què podem fer per intentar millorar aquestes coses que no són tan bones.

 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada