Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dijous, 4 de maig del 2023

I3 / I4 / I5 – DIJOUS, 4 MAIG (TUTORIA / “AIXÍ SÓC JO”)

 PREGÀRIA

 


(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)  

 

HOLA AMIC JESÚS!

 

ET DONEM GRÀCIES PER LA NOSTRA NATURALESA:

GRÀCIES PER LES MUNTANYES,

ELS MARS I ELS RIUS,

I TAMBÉ PER LES PLATGES I ELS CAMPS DE BLAT.

GRÀCIES PER TOTS ELS ARBRES, LES PLANTES I FLORS.

QUÈ BONIC QUE ÉS TOT EL QUE TENIM!!

 

NOSALTRES VOLEM CONSERVAR AQUESTES MERAVELLES

I ENS ESFORÇAREM 

TENIR CURA DE LA NATURA

I A RESPECTAR EL NOSTRE PLANETA TERRA;

AIXÍ SEMPRE ESTARÀ AIXÍ DE BONIC!

GRÀCIES JESÚS!

 

VÍDEO: Cuidem el nostre planeta

https://www.youtube.com/watch?v=UbkbD6XeOfk 

 

 

 

 

 

 

REFLEXIÓ P3 / P4 / P5

 

Avui farem sessió TEI (Tutoria entre iguals).

 


 

 

 

 

DINÀMICA I3: 

 

Abraçades Musicals:

 

Temps

Continguts

20’

Una música sona a l’hora que tots els infants i la mestra ballen per l’aula. Quan la música s’atura, cada nen/a s’abraça a un altre nen/a. Quan la música continua, tornen a ballar i quan torna a parar, s’han d’abraçar a una altra persona. I així successivament. Les persones amb les que s’abracen sempre han de ser diferents. Les abraçades han de ser afectuoses sense fer-se mal.

10

Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord.

 

 

 

 

DINÀMICA I4: 

Tres cames (totes les impressions de com s’han sentit són vàlides. A partir d’aquestes impressions, s’arriba a un acord per a tot el grup.)

Temps

Continguts

20’

Es fan parelles i es lliguen per una cama. A continuació han de fer un circuit. Cada parella surt una a continuació de l’altra sense que hagin de fer cap competició. S’explica la importància d’anar tots dos alhora per no caure sense voler anar més ràpid que la parella.

10’

Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord.

 

 

 

DINÀMICA I5: 

 

 

 

Activitat TEI 7:” “Escenifiquem-ho!” 

 

TEMPS

CONTINGUTS

15’

El tutor o la tutora proposa possibles situacions de conflicte habituals  al pati i a l’aula (o les pregunta als/a les alumnes) i s’enregistren vídeos d’aquestes situacions en grups petits.

Possibles situacions: nens/es pegant-se, col·locant-se a la fila, prenent una joguina, insultant-se, nens/es excloent d’altres, etc.

20’

Es visionen un a un, els vídeos enregistrats a la dinàmica anterior. El tutor o la tutora parla amb el grup del conflicte enregistrat. Es treuen conclusions de com actuar en cada situació i es proposen solucions als diferents conflictes.

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada