PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)
BON DIA MARIA!
TU ETS LA MARE DE JESÚS
I SEMPRE HAS ESTAT MOLT GENEROSA
AJUDANT A TOTHOM
I FENT FELIÇOS ALS ALTRES.
NOSALTRES TAMBÉ VOLEM SER COM TÚ:
SENT MOLT GENEROSOS
COMPARTINT EL QUÈ TENIM
I ESTIMANT A TOTHOM!
CANÇÓ: Gràcies!
https://www.youtube.com/watch?v=-e7zC6sHq_E
DURANT AQUESTA SETMANA, CADA DIA, ES VENDRAN GORRES A LES SORTIDES DE LES 17h (porta de la MATT). ÉS LA CAMPANYA DE “POSA’T LA GORRA”, PER AJUDAR ELS NENS I NENS AMB CÀNCER. ANIMEU-VOS, ANIMEU LES FAMÍLIES, I COL·LABOREU, SI US PLAU!!!!! Aquest cop pots pintar la gorra amb els colors que tu vulguis!
(només són 8 euros)
REFLEXIÓ P3 / P4 / P5
Heu sentit alguna vegada alguna d'aquestes paraules?
Rebequeria, enrabiada, rabiola, marraneria, rampells, rabieta, ‘pataleta’, ‘berrinche’….
Totes són paraules que defineixen les reaccions de la ràbia.
Un enuig gran i violent que es mostra amb plors, crits, gestos o irritació molt visibles.
Mireu aquest vídeo que es titula: RABIETAS.
DINÀMICA I3:
ACTIVITAT: MURAL DE LA RÀBIA .
És important saber què podem fer amb la ràbia que ,de sobte, apareix quan ens enfadem.
Recordeu que enfadar-se és normal i correcte, però algunes reaccions que ens fa fer la ràbia no tant.
Hem de saber treure-la , que surti d´una manera positiva i que ens ajudi a saber explicar què ens passa.
Avui podeu treure la ràbia pintant, però d'una manera diferent, amb una mica d´energia, amb força i traient una mica de geni… si us deixen, podeu fer algun crit!!!
Pintar per grups cartolines o mural amb fregalls, esponges, corrons, forquilles, raspalls de dents, amb pintura vermella i taronja lliurement dins d’un espai gran.
DINÀMICA I4:
ACTIVITAT: NO EM DEIXA JUGAR!!
Dir a un company:- “ No pots jugar”, “ no et deixo jugar”, “ no pots venir amb nosaltres”, ….
de vegades fan més mal que una bofetada, ens fa mal al cor.
Ens sentim tristos, sols, i perduts.
Abans de parlar entre tots d´aquestes situacions podem veure
aquest vídeo que es titula: LOU
https://www.youtube.com/watch?v=8hgNwjTLMRw
Parlar si al pati passen aquestes situacions o d´altres d´aquest estil.
Representar-ho teatralment a la classe amb exemples.
Representar situacions de conflicte i reflexionem sobre el fet que tots ens sentim tristos i enfadats quan no ens deixen jugar.
Què podem fer per solucionar-ho?
DINÀMICA I5:
ACTIVITAT: CONTE DUES TORTUGUES A LA PLATJA.
Expliquem el conte.
“Dues tortugues a la platja”.
https://drive.google.com/file/d/1c7eKnvFsd9yruuAVFPmQxFCEC3fgo2dl/view?usp=sharing
Conversem sobre el conte...
-Què els va passar a l´Amèlia i a l´Ofèlia.
-Va ser una situació difícil?
-Com van actuar?
-Tu que hauries fet?
-T'ha passat alguna cosa semblant?
ACTIVITAT: DIBUIXAR EL QUE HA PASSAT.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada