Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dimarts, 16 de maig del 2023

I3 / I4 / I5 – DIMARTS, 16 MAIG (EMOCIONS)

 PREGÀRIA

 


(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:) 

 

BON DIA MARIA!

 

TU ETS LA MARE DE JESÚS

I SEMPRE HAS ESTAT MOLT GENEROSA

AJUDANT A TOTHOM

I FENT FELIÇOS ALS ALTRES.

NOSALTRES TAMBÉ VOLEM SER  COM TÚ:

SENT MOLT GENEROSOS 

COMPARTINT EL QUÈ TENIM

I ESTIMANT A TOTHOM!

 

CANÇÓ: Gràcies!

https://www.youtube.com/watch?v=-e7zC6sHq_E

 

 

 

  

DURANT AQUESTA SETMANA, CADA DIA, ES VENDRAN GORRES A LES SORTIDES DE LES 17h  (porta de la MATT). ÉS LA CAMPANYA DE “POSA’T LA GORRA”PER AJUDAR ELS NENS I NENS AMB CÀNCER. ANIMEU-VOS, ANIMEU LES FAMÍLIES, I COL·LABOREU, SI US PLAU!!!!! Aquest cop pots pintar la gorra amb els colors que tu vulguis!

(només són 8 euros)

 

 

 

 

 

 

REFLEXIÓ P3 / P4 / P5

 

 

Heu sentit alguna vegada alguna d'aquestes paraules?

Rebequeria, enrabiada, rabiola, marraneria, rampells, rabieta, pataleta, ‘berrinche….

Totes són paraules que defineixen les reaccions de la ràbia.

Un enuig gran i violent que es mostra amb plors, crits, gestos o irritació molt visibles.

Mireu aquest vídeo que es titula: RABIETAS.

 

 

 

 

 

 

 


 

 







DINÀMICA I3:

 

ACTIVITAT: MURAL DE LA RÀBIA .

És important saber què podem fer amb la ràbia que ,de sobte,  apareix quan ens enfadem. 

Recordeu que enfadar-se és normal i correcte, però algunes reaccions  que ens fa fer la ràbia no tant. 

Hem de saber treure-la , que surti d´una manera positiva i que ens ajudi a saber explicar què ens passa. 

Avui podeu treure la ràbia pintant, però d'una manera diferent, amb una mica d´energia, amb força i traient una mica de geni… si us deixen, podeu fer algun crit!!! 

 


Pintar per  grups cartolines o mural amb fregalls, esponges, corrons, forquilles, raspalls de dents,  amb pintura vermella i taronja lliurement dins d’un espai gran.

 

 

DINÀMICA I4:

 

ACTIVITAT: NO EM DEIXA JUGAR!! 



ÇDe vegades al pati , al parc i fins i tot a la classe, hi ha moments que, sense ser gaire conscients del que fem, podem fer mal a altres companys. I no mal, pegant, molestant, donant patades,... si no amb les paraules. 

Dir a un company:- “ No pots jugar”, “ no et deixo jugar”, “ no pots venir amb nosaltres”, ….

de vegades fan més mal que una bofetada, ens fa mal al cor. 

Ens sentim tristos, sols, i perduts. 

Abans de parlar entre tots d´aquestes situacions podem veure 

aquest vídeo que es titula: LOU

https://www.youtube.com/watch?v=8hgNwjTLMRw

 

En acabar podeu comentar-ho.

Parlar si al pati passen aquestes situacions o d´altres d´aquest estil. 

Representar-ho teatralment a la classe amb exemples. 

Representar situacions de conflicte i reflexionem sobre el fet que tots ens sentim tristos i enfadats quan no ens deixen jugar.

Què podem fer per solucionar-ho?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DINÀMICA I5:

 

ACTIVITAT: CONTE DUES TORTUGUES A LA PLATJA.


Expliquem el conte. 

 “Dues tortugues a la platja”. 

 

https://drive.google.com/file/d/1c7eKnvFsd9yruuAVFPmQxFCEC3fgo2dl/view?usp=sharing


Conversem sobre el conte...

-Què els va passar a l´Amèlia i a l´Ofèlia. 

-Va ser una situació difícil?

-Com van actuar?

-Tu que hauries fet?

-T'ha passat alguna cosa semblant? 


FITXA 1 EUREKA. 

ACTIVITAT: DIBUIXAR EL QUE HA PASSAT.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada