PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.
Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…
Escoltem a la mestra dient:)
BON DIA JESÚS!
BON DIA MARIA!
US ESTIMEM MOLT. VOLEM SER BONS/ES,
AJUDEU-NOS VOSALTRES.
GRÀCIES PER LA VIDA!
GRÀCIES PELS NOSTRES PARES I MARES!
GRÀCIES PELS AMICS/GUES!
I GRÀCIES PELS GERMANETS/ES!
JESÚS, ET DEMANEM PER LA PAU DEL MÓN,
PELS MALALTS/ES, I PELS NENS I NENES POBRES.
CANÇÓ: La dansa dels amics
https://www.youtube.com/watch?v=a0ABWkTes6E
REFLEXIÓ I3, I4, I5
Continuem amb el fred!! Al mes de febrer estem a l'hivern i tenim les emocions congelades!!!
De vegades el fred ens fa estar incòmodes, ens molesta tot, no ens agrada res, estem sempre a punt d'enfadar-nos… No estem contents amb res!!!
Com ens podem escalfar el cor? No serveixen les estufes, ni els calefactors, ni les xemeneies, ni una manteta, ni un abric… El cor s'escalfa…. Qui té una idea? Qui sap calentar el cor d'un amic?
Sí, si és molt fàcil… UNA ABRAÇADA, UN PETONET, UNA PARAULA BONICA, UN MIMITO DOLCET…
Practiquem??
(podeu aixecar-vos per la classe fent que estem congelats de fred i quan la mestra digui … A escalfar-se!!! Agafeu el primer amic que trobeu i li feu una dolça i bonica abraçada, podem repetir aquesta acció fent un petó, un mimito, una paraula bonica…
BEN SEGUR QUE JA ESTEU NO TENIU FRED I TENIU EL COR BEN CONTENT I CALENTET.
Podeu mirar aquesta bonica historia d´un floquet petitó de neu!!
https://www.youtube.com/watch?v=9mceR__pf28 el copo de nieve
DINÀMICA I3: L’ALEGRIA
Cada nen/a portarà una imatge o una foto d’una cosa o situació que el fa posar content/a i ho
DINÀMICA I4: GELOSIA
Seguirem treballant aquest sentiment, mitjançant un altre conte de la gelosia. Intentarem buscar entre tots/es solucions a les diferents situacions que van sortint al conte.
-Conte d’I3 de l’emoció de la gelosia (conte de préstec).
DINÀMICA I5: RÀBIA I ENVEJA.
RÀBIA/ ENVEJA
CONTE “EL PEIX IRISAT”
QUALITATS POSITIVES QUE TENIM I LES QUE VOLDRÍEM TENIR
Llegir el conte o veure el vídeo i fer una reflexió sobre els sentiments o emocions que s’experimenten. Comentar si alguna vegada hem sentit enveja dels altres i acabar amb una dinàmica on cadascú ha de dir una qualitat positiva d’ell mateix i una qualitat que li agradaria tenir (pot ser d’un altre company/a o d’algú que coneixen).
https://www.youtube.com/watch?v=pPh0x130hFI. El Peix irisat
Opcional: decorar per taules o un per classe un peix irisat de colors brillants i gomets de purpurina.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada