PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues
respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que
ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra
dient:)
BON DIA JESÚS,
AQUESTA SETMANA
VOLEM DONAR-TE GRÀCIES
PER LES NOSTRES ORELLES.
ORELLES QUE PODEN ESCOLTAR
O QUE PODEN FER-SE EL SORD.
VULL SENTIR AMB LES MEVES ORELLES
CANÇONS QUE PARLIN DE TU
I DE COM ENS AJUDES.
VULL ESCOLTAR AMB LES MEVES ORELLES
ELS MEUS AMICS I AMIGUES
QUAN M’EXPLIQUEN COSES.
VULL ESCOLTAR AMB LES MEVES ORELLES
LA SENYORETA QUE M’ENSENYA TANTES COSES!
I VULL ESCOLTAR AMB LES MEVES ORELLES
I AMB TOT EL COR,
ELS MEUS PARES QUAN EM DIUEN
QUE M’ESTIMEN MOLT!
CANÇÓ: Eyes, ears , nose
https://www.youtube.com/watch?v=G1mLHb4c_bg
REFLEXIÓ P3 / P4 / P5
Les emocions són sentiments que moltes vegades no podem controlar. D´emocions hi ha moltes i molt variades. Com el monstre de colors… de vegades es poden barrejar i fer-nos sentir realment
confosos i sense saber què hem de fer.
A poquet a poquet anirem treballant les emocions per aprendre a buscar una solució que ens ajudi
en cada moment difícil.
El més important és saber que a tothom li
passa el mateix, no som els únics que de vegades ens enfadem, estem tristos,
tenim por, o vergonya…. i que si tenim bones persones al nostre costat segur
que ens donaran un cop de mà per ajudar-nos a passar- ho.
Només cal explicar el que sents i segur
que tot passarà…
tu tens al teu costat algú important per
ajudar-te???
Segur que sí!!!!
DINÀMICA P3:
PRESENTACIÓ DE LA CAPSA DE COLOR/ TITELLA I MONSTRE DE LA POR.
Expliquem el conte de la por
Vídeo conte: “ Tengo miedo”
https://www.youtube.com/watch?v=DymMmp9VFhs
Preguntem què els hi fa por a ells.
Expliquem situacions o fets que ens fan
tenir por.
Parlar de l´expressió facial de la por.
Presentem la capsa de la por i preguntem
als nens què hi posarien dins per tancar-la i que no sortís mai.
DINÀMICA P4:
CONTE DE LA POR: “ UNA NIT FOSCA”.
Conversem sobre el contingut del conte i experiències personals viscudes.
Comentar possibles solucions davant
situacions en les que tenim el sentiment de la por.
FITXA EUREKA.
Dibuixar el que et fa por.
DINÀMICA P5:
TREBALLAREM LA CAPSA DE LA POR.
Què és la por?
Tots tenim por?
Perquè cridem quan tenim por?
Pots tenir por i ser valent?
Què és ser Valent?
És el mateix tenir por i tenir fàstic?
A què teniu por vosaltres?
vídeo conte: “ Tengo miedo”
https://www.youtube.com/watch?v=DymMmp9VFhs
ACTIVITATS de la POR.
·
Escriurem en
un tros de paper la paraula Por i li dibuixarem elements que ens fan por.
Posarem una cartolina blanca per taules i donarem una cera negra a cada
nen per dibuixar lliurement les
coses que ens fan por.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada