Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dimarts, 23 de novembre del 2021

P3 / P4 / P5 – DIMARTS, 23(EMOCIONS)

 

PREGÀRIA

 

BON DIA JESÚS!

AVIAT S’ACABA EL NOVEMBRE

I COMENÇARÀ EL DESEMBRE

UN MES MOLT BONIC!

BONIC PERQUÈ COMENÇA L’ADVENT

I ENS PREPARAREM PER L’ ARRIBADA

DEL NADAL.

VOLEM DONAR-TE GRÀCIES

PER TOTS ELS DIES I MESOS QUE PASSEN

I ELS DIES I MESOS QUE HAN DE VENIR.

QUE TOTS SIGUIN SEMPRE MOLT BONICS !

VOLEM DONAR GRÀCIES PEL CALENDARI

QUE ENS AGRADA TANT POSAR GOMETS.

QUE CADA GOMET QUE POSEM

SIGUI UN PETÓ BEN FORT

PEL DIA QUE HEM VISCUT!

 

CANÇÓ: Mesos de l’any

https://www.youtube.com/watch?v=ukRuUKW9ek0

 

 

REFLEXIÓ P3 / P4

 

Ja arriben de nou les emocions!!!

Esperem que estigueu aprenent moltes coses sobre la por.

És un sentiment que no ens agrada, però que hem d'aprendre tots junts a controlar-la i poder gestionar-la correctament quan aparegui al nostre cor.

De vegades podem confondre la por amb tenir fàstic d'alguns animals,com els escarabats, serps, aranyes i rates!!!

Esforçar-se per guanyar aquesta por, és ser molt valent/-a!!!

 




Cançó de la pel·lículaBrave (valenta): “Lliure vull ser”

https://www.youtube.com/watch?v=YUaN_RNFAvI

 

 Cançó: “ Soy Valiente”

https://www.youtube.com/watch?v=qGZFoUtkCE8

 

 

 

DINÀMICA P3:



UI QUINA POR!!

 

Presentació del monstre de la por.

(Peluix, titella)

 

Explicar el conte: Ui quina por!!

 

 

Tenir por és un sentiment que totes les persones tenen.

Cadascú l´expressa d´una manera diferent…

Busquem i en parlem d´algunes com cridar, tremolar, tapar-se elsulls….

Conversa sobre les coses que ens fan por

 i pensar què podem fer entre tots.

 


JOC:( per treballar la por a la foscor)

Podem jugar a tapar-nos elsulls

i endevinar amb el tacte, objectes de la classe.

Si ens costa saber què és, podem donar alguna pista.



 

 

 

 

DINÀMICA P4:

 

Repassem de nou el tema de les pors recordant l´activitat de la capsa de la por.

(Parlar de les pors i amagar-les dins la capsa de la por.)

 

CONTE: “ JUAN SIN MIEDO”

https://www.youtube.com/watch?v=UZfugxOUu3Y

Per treballar aquest sentiment i emoció de la por, farem un collage per taules amb diferents materials de color negre per representar la por.

(paper de seda, ceres, gomets, purpurina, llana, …tot de color negre)



Activitat opcional per la setmana vinent.

Podem preparar per a la setmana vinent l'activitat de fer un “amulet de la por”

Podem demanar que portin una pedra plana de riu no gaire gran per pintar-la i fer un petit monstre que l´utilitzarem per quan tinguem por.

Serà el nostre monstre qui faci marxar la por!




 

JO I LA POR.

Parlar sobre la por i  de com reacciona el nostre cos. 

Podem tremolar, plorar, el cos es pot paralitzar… cada persona reacciona de manera diferent.

Escoltar la música clàssica que ens transmet l’emoció de la por.

Ens podem moure per la classe tot sentint el que ens transmet l'audició i comentar els diferents ritmes que té i escoltar quins són els moments on podem sentir més por.

Podem comentar que moltes pel·lícules de por han fet servir aquesta música per potenciar encara més la por de l'espectador. 

També podem jugar fent servir roba negra per tapar-nos en petits  grups sentint la música jugant amb unes llanternes. 

“ Una nit a la muntanya pelada” M. Mussorgski. https://www.youtube.com/watch?v=5qkxuzyAOhI





ACTIVITAT GRUPAL:

 

Pintar i expressar lliurement per taules 

sobre d´una cartolina amb ceres negres 

el que et transmet la música de Mussorgski. 




 

 

 

 

 

DINÀMICA P5:

ACTIVITAT: “OBSERVEM UNA OBRA D´ART”



 

vídeo explicatiu de l´artista Edvard Munch:

https://www.youtube.com/watch?v=swjFT5YLpws

 

Observar i comentar l´obra d´art “ el crit” de Munch. 

Podem imitar el seu rostre i la fotografia del seu cos, estudiar els colors que utilitza. 

 

Podeu posar de fons a la PDIla imatge retocada sense el personatge i posar als alumnes per taules o individualment per fer-los una foto-muntatge.

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1a44L_xkhjSs67VUHVxQ8IayTEJ8grtiE

 

FITXA A EUREKA. (F2)

Escriure quina és l´emoció que expressa aquest quadre. 

Acolorir imitant el quadre, seguint els diferents tons i tonalitats que ha utilitzat l´artista. 








 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada