PREGÀRIA
BON DIA JESÚS!
AVIAT S’ACABA EL NOVEMBRE
I COMENÇARÀ EL DESEMBRE
UN MES MOLT BONIC!
BONIC PERQUÈ COMENÇA L’ADVENT
I ENS PREPARAREM PER L’ ARRIBADA
DEL NADAL.
VOLEM DONAR-TE GRÀCIES
PER TOTS ELS DIES I MESOS QUE PASSEN
I ELS DIES I MESOS QUE HAN DE VENIR.
QUE TOTS SIGUIN SEMPRE MOLT BONICS !
VOLEM DONAR GRÀCIES PEL CALENDARI
QUE ENS AGRADA TANT POSAR GOMETS.
QUE CADA GOMET QUE POSEM
SIGUI UN PETÓ BEN FORT
PEL DIA QUE HEM VISCUT!
CANÇÓ: Mesos de l’any
https://www.youtube.com/watch?v=ukRuUKW9ek0
REFLEXIÓ P3 / P4
Ja
arriben de nou les emocions!!!
Esperem
que estigueu aprenent moltes coses sobre la por.
És
un sentiment que no ens agrada, però que hem d'aprendre tots junts a controlar-la
i poder gestionar-la correctament quan aparegui al nostre cor.
De
vegades podem confondre la por amb tenir fàstic d'alguns animals,com els escarabats,
serps, aranyes i rates!!!
Esforçar-se per guanyar aquesta por, és ser molt valent/-a!!!
Cançó
de la pel·lículaBrave (valenta): “Lliure vull ser”
https://www.youtube.com/watch?v=YUaN_RNFAvI
Cançó: “ Soy Valiente”
https://www.youtube.com/watch?v=qGZFoUtkCE8
DINÀMICA P3:
UI QUINA POR!!
Presentació del monstre de la por.
(Peluix, titella)
Explicar el conte: Ui quina por!!
Tenir por és un sentiment que totes les
persones tenen.
Cadascú l´expressa d´una manera diferent…
Busquem i en parlem d´algunes com cridar,
tremolar, tapar-se elsulls….
Conversa sobre les coses que ens fan por
i
pensar què podem fer entre tots.
JOC:( per treballar la por a la foscor)
Podem jugar a tapar-nos elsulls
i endevinar amb el tacte, objectes de la
classe.
Si ens costa saber què és, podem donar
alguna pista.
DINÀMICA P4:
Repassem de nou el tema de les
pors recordant l´activitat de la capsa de la por.
(Parlar de les pors i amagar-les dins la
capsa de la por.)
CONTE: “ JUAN SIN MIEDO”
https://www.youtube.com/watch?v=UZfugxOUu3Y
Per treballar aquest sentiment i emoció de la por,
farem un collage per taules amb diferents materials de color negre per representar
la por.
(paper de seda, ceres, gomets, purpurina, llana,
…tot de color negre)
Activitat opcional per la setmana vinent.
Podem preparar per a la
setmana vinent l'activitat de fer un “amulet de la por”
Podem demanar que portin una pedra plana
de riu no gaire gran per pintar-la i fer un petit monstre que l´utilitzarem per
quan tinguem por.
Serà el nostre monstre qui faci marxar la
por!
JO I LA POR.
Parlar sobre la por i de com reacciona el nostre cos.
Podem tremolar, plorar, el cos es pot paralitzar… cada persona reacciona de manera diferent.
Escoltar la música clàssica que ens transmet l’emoció de la por.
Ens podem moure per la classe tot sentint el que ens transmet l'audició i comentar els diferents ritmes que té i escoltar quins són els moments on podem sentir més por.
Podem comentar que moltes pel·lícules de por han fet servir aquesta música per potenciar encara més la por de l'espectador.
També podem jugar fent servir roba negra per tapar-nos en petits grups sentint la música jugant amb unes llanternes.
“ Una nit a la muntanya pelada” M. Mussorgski. https://www.youtube.com/watch?v=5qkxuzyAOhI
ACTIVITAT GRUPAL:
Pintar i expressar lliurement per taules
sobre d´una cartolina amb ceres negres
el que et transmet la música de Mussorgski.
DINÀMICA P5:
ACTIVITAT: “OBSERVEM UNA OBRA D´ART”
vídeo explicatiu de l´artista Edvard Munch:
https://www.youtube.com/watch?v=swjFT5YLpws
Observar i comentar l´obra d´art “ el crit” de Munch.
Podem imitar el seu rostre i la fotografia del seu cos, estudiar els colors que utilitza.
Podeu posar de fons a la PDIla imatge retocada sense el personatge i posar als alumnes per taules o individualment per fer-los una foto-muntatge.
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1a44L_xkhjSs67VUHVxQ8IayTEJ8grtiE
FITXA A EUREKA. (F2)
Escriure quina és l´emoció que expressa aquest quadre.
Acolorir imitant el quadre, seguint els diferents tons i tonalitats que ha utilitzat l´artista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada