PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions
fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que ens ajuda a
sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:) Aquesta setmana pregarem pel Pare Palau, ja
que aquests diumenge és la seva festa.
HOLA AMIC JESÚS!
ET VOLEM DONAR GRÀCIES:
-PER
CONÈIXER EL NOSTRE ESTIMAT PARE PALAU!
-PERQUÈ ENS VA FER UNA ESCOLA TAN BONICA!
-PERQUÈ LES GERMANES CUIDEN TAN BÉ AQUESTA
ESCOLA!
ESTEM MOLT CONTENTS
PER APRENDRE LES PARAULES BONIQUES QUE DEIA EL
PARE PALAU
I ET DEMANEM QUE ENS AJUDIS
A TENIR, COM ELL,
UN COR OBERT PER ESTIMAR!
CANÇÓ: Cantarem la cançó del Pare Palau
DINÀMICA P3:
Avui treballarem la capsa de la tristesa.
Amb la titella i
el nino del monstre de colors…
Presentem la
capsa de la tristesa i preguntem perquè és de color blau, i què hi pot haver
dins. Conversar entre tots i dir què hi posarien ells a dins.
Expliquem el
conte de la tristesa.
Expliquem
situacions o fets (ho porten de casa si voleu) que ens fan posar tristos.
Parlar sobre
l'expressió facial de la tristesa.
VÍDEO: “ Cuando estoy triste”:
https://www.youtube.com/watch?v=p86Mr-nvy-A&t=81s
Després
de mirar el vídeo podeu reflexionar i fer preguntes als alumnes i donar un tros
de cartolina per dibuixar la cara trista.
DINÀMICA P4:
Avui parlarem dels mandales i pintarem el Mandala de la
tardor.
Sempre que tenim algun sentiment que ens fa posar
enfadats, o tristos o fins i tot amb por, hem de buscar una solució per
arreglar aquest sentiment que no ens fa estar bé.
Podem cantar, ballar, llegir, …. i moltes coses
que ens fa estar tranquils...EN CALMA.
Pintar mandales fa que ens relaxem, que si
estàvem tristos, enfadats, o nerviosos ens calmem.
Els
mandales són com una mica de màgia i han de seguir un ritme i uns colors
ordenats.
Els
mandales s'han de pintar seguint una norma molt divertida… Les formes
que siguin iguals sempre es pinten dels colors que ens agraden però totes
iguals, per seguir una simetria.
Mireu què bonics són aquests mandales en
moviment.
Ara pintarem un mandala de la tardor.
Recordeu quins són els colors de la tardor:
Vermell, verd, taronja, groc i marró.
Mireu aquest : les fulles que tenen la mateixa forma allargada, totes verdes iguals. Les fulles amb punxes més grans les 3 grogues iguals, les castanyes marrons… Tot seguint un ordre. Segur que us quedarà molt bonic!!!
Si teniu una miqueta de temps podeu veure aquest
vídeo fet per nens que pinten un mandala.
https://www.youtube.com/watch?v=S_28hMdWwPk
Mentre pinteu el mandala podeu escoltar
aquesta música tan bonica...
https://www.youtube.com/watch?v=Ptk_1Dc2iPY “Cànon
en Re major, Johann Pachelbel”
DINÀMICA P5:
TEMA: “ LA FRUSTRACIÓ”
Sabeu que significa la paraula “frustració”
Sembla una paraulota no?...
La frustració és un sentiment negatiu que tenim
quan creiem que no podem fer alguna cosa.
És un sentiment que algunes persones tenen quan volen fer
alguna cosa i s´enfaden, ploren , criden, fan rebequeries quan no li surt
com ells volen. També quan volen alguna cosa i no la poden tenir.
Penseu situacions que creieu que us fan enfadar quan no teniu alguna cosa que voleu o
no us surt com us agradaria.
A tots ens agrada que els pares ens comprin coses , però no sempre ens han de comprar tot
el que volem i si no aconseguim el que volem, algunes persones reaccionen fent
rebequeries, plorant, cridant i fent moltes coses d'una manera descontrolada
que no serveix per res.
Veurem aquests vídeos i comentarem cada situació referida i si alguna vegada ens ha passat. “El
pato Donald no aconsegueix dormir”:
https://www.youtube.com/watch?v=Lddw6JiKmx8
“Frustración al cambio”:
https://www.youtube.com/watch?v=WA3QIhIZEJI
CONTE “Casi”:
https://www.youtube.com/watch?v=Y8Xrj_MayiA
ACTIVITAT:
Podem crear teatralment diferents situacions viscudes relacionades amb la frustració i
donar les dos possibles solucions (una correcta de tolerància i l'altre de rebequeria) per aprendre quina resposta és millor donar davant aquelles situacions en les que podem sentir la frustració.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada