Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dimarts, 2 de novembre del 2021

P3 / P4 / P5 – DIMARTS, 2 (EMOCIONS)

 


PREGÀRIA

 



(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)  Aquesta setmana pregarem pel Pare Palau, ja que aquests diumenge és la seva festa.

 

HOLA AMIC JESÚS!

ET VOLEM DONAR GRÀCIES:

 -PER CONÈIXER EL NOSTRE ESTIMAT PARE PALAU!

-PERQUÈ ENS VA FER UNA ESCOLA TAN BONICA!

-PERQUÈ LES GERMANES CUIDEN TAN BÉ AQUESTA ESCOLA!

 

ESTEM MOLT CONTENTS

PER APRENDRE LES PARAULES BONIQUES QUE DEIA EL PARE PALAU

I ET DEMANEM QUE ENS AJUDIS

A TENIR, COM ELL,

UN COR OBERT PER ESTIMAR!

 

CANÇÓ: Cantarem la cançó del Pare Palau

 

 

DINÀMICA P3:



Avui treballarem la capsa de la tristesa.

Amb la titella i el nino del monstre de colors…

Presentem la capsa de la tristesa i preguntem perquè és de color blau, i què hi pot haver dins. Conversar entre tots i dir què hi posarien ells a  dins.

Expliquem el conte de la tristesa.

Expliquem situacions o fets (ho porten de casa si voleu) que ens fan posar tristos.

Parlar sobre l'expressió facial de la tristesa.



 

VÍDEO: “ Cuando estoy triste”:

https://www.youtube.com/watch?v=p86Mr-nvy-A&t=81s

Després de mirar el vídeo podeu reflexionar i fer preguntes als alumnes i donar un tros de cartolina per dibuixar la cara trista.

 

 

DINÀMICA P4:

Avui parlarem dels  mandales i pintarem el  Mandala de la  tardor.

Sempre que tenim algun sentiment que ens fa posar enfadats, o tristos o fins i tot amb por, hem de buscar una solució per arreglar aquest sentiment que no ens fa estar bé.

Podem cantar, ballar, llegir, …. i moltes coses que ens fa estar tranquils...EN CALMA.

Pintar mandales fa que ens relaxem, que si estàvem tristos, enfadats, o nerviosos ens calmem.

Els  mandales són com una mica de màgia i han de seguir un ritme i uns colors ordenats.

Els  mandales s'han de pintar seguint una norma molt divertida… Les formes que siguin iguals sempre es pinten dels colors que ens agraden però totes iguals, per seguir una simetria.

Mireu què bonics són aquests mandales en moviment.

 

 





Ara pintarem un mandala de la tardor.

Recordeu quins són els colors de la tardor: Vermell, verd, taronja, groc i marró.

Mireu aquest : les fulles que tenen la mateixa forma allargada, totes verdes iguals. Les fulles amb punxes més grans les 3 grogues iguals, les castanyes marrons… Tot seguint un ordre.  Segur que us quedarà molt bonic!!!

 


Si teniu una miqueta de temps podeu veure aquest vídeo fet per nens que pinten un mandala.

https://www.youtube.com/watch?v=S_28hMdWwPk

 

Mentre pinteu el mandala podeu escoltar aquesta  música tan bonica...

https://www.youtube.com/watch?v=Ptk_1Dc2iPY    Cànon en Re major, Johann Pachelbel”

 

 

 

 

DINÀMICA P5:

 

TEMA: “ LA FRUSTRACIÓ”

Sabeu que significa la paraula “frustració”


Sembla una paraulota no?...

La frustració és un sentiment negatiu que tenim

quan creiem que no podem fer alguna cosa. 

És un sentiment que algunes persones tenen quan volen fer alguna cosa i s´enfaden, ploren , criden, fan rebequeries  quan no li surt com ells volen. També quan volen alguna cosa i no la poden tenir. 

Penseu situacions que creieu que us fan enfadar quan no teniu alguna cosa que voleu o no us surt com us agradaria. 

A tots  ens agrada que els pares ens comprin coses , però no sempre ens han de comprar tot el que volem i si no aconseguim el que volem, algunes persones reaccionen fent rebequeries, plorant, cridant i fent moltes coses d'una manera descontrolada que no serveix per res. 

Veurem aquests vídeos i comentarem cada situació referida i si alguna vegada ens ha passat. “El pato Donald no aconsegueix dormir”: 

https://www.youtube.com/watch?v=Lddw6JiKmx8


“Frustración al cambio”:

https://www.youtube.com/watch?v=WA3QIhIZEJI 

CONTE “Casi”:                                          

https://www.youtube.com/watch?v=Y8Xrj_MayiA


ACTIVITAT:

Podem crear teatralment diferents situacions viscudes relacionades amb la frustració i donar les dos possibles solucions (una correcta de tolerància i l'altre de rebequeria) per aprendre quina resposta és millor donar davant aquelles situacions en les que podem sentir la frustració. 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada