P3 / P4 / P5 – DIJOUS, 12(TUTORIA
/ “AIXÍ SÓC JO”)
PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues
respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que
ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)
BON DIA MARIA!
TU ETS LA MARE DE JESÚS
I SEMPRE HAS ESTAT MOLT GENEROSA
AJUDANT A TOTHOM
I FENT FELIÇOS ALS ALTRES.
NOSALTRES TAMBÉ VOLEM SER COM TÚ:
SENT MOLT GENEROSOS
COMPARTINT EL QUÈ TENIM
I ESTIMANT A TOTHOM!
CANÇÓ: M'agrada ajudar
https://www.youtube.com/watch?v=8BZoztu1AFM
DURANT AQUESTA SETMANA, CADA DIA, ES VENDRAN GORRES A LES
SORTIDES DE LES 17h (porta de la MATT).
ÉS LA CAMPANYA DE “POSA’T LA GORRA”. ANIMEU-VOS, ANIMEU LES FAMÍLIES, I
COL·LABOREU, SI US PLAU!!!!! (només són 5 euros)
REFLEXIÓ P3 / P4 / P5
Avui farem sessió TEI (Tutoria entre iguals).
DINÀMICA P3:
Afecte no verbal:
Totes les impressions de com s’han sentit són
vàlides. A partir d’aquestes impressions, s’arriba a un acord per a tot el
grup.
El joc es fa en silenci, es pot posar una música suau.
DINÀMICA P4:
Imitació d’emocions (Aquesta
activitat té com a objectiu que el /les alumnes imitin emocions i les vegin reflectides
en els altres.)
Temps |
Continguts |
5’ |
Els/les alumnes es posen en rotllana i trien a un infant que serà el
“referent” al que tots imitaran. |
5’ |
La persona “referent” realitza diferents emocions mitjançant gestos a
partir d’imatges de diferents expressions i la resta del grup l’imita. El/la
docent té cura d’anar preguntant als infants de quina emoció es tracta per
anar posant paraules al que veuen i fan. |
20’ |
El tutor o la tutora intenta que tots els/les alumnes siguin la
persona “referent” alguna vegada, i així es va repetint el procés. |
DINÀMICA P5:
Activitat
TEI 6:“La casa encantada”
Temps |
Continguts |
20’ |
Mentre els infants tenen els ulls
tancats, la mestra inventa la història d’una casa encantada on et transformes
en un ratolí. Cadascú s’imagina l’escena d’entrar dins de la casa i notar la
transformació a ratolí, veure els sostres molt alts i sentir-se molt i molt
petit. Es fa un breu silenci per experimentar
la sensació de sentir-se molt petit. A continuació, s’explica que entra un
gat a la sala, que des de la nostra posició de ratolí, veiem gegant. El gat
ens mira amb ganes d’atacar-nos però no veiem cap sortida a la sala i la
porta s’ha tancat. Com ens sentim? Després es canvien els papers, ara ens
transformem en un gat i volem atacar a un ratolí. Com ens sentim? |
10’ |
Es fa una roda àgil per explicar
com s’han sentit. A partir de les impressions, s’arriba a un acord. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada