P3 / P4 / P5 – DIMARTS, 24(EMOCIONS)
PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues
respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que
ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra
dient:)
BON DIA MARIA!
TU ETS LA MARE DE JESÚS
I T’ESTIMEM MOLT.
QUAN ESTIMEM,
ENS POSEM CONTENTS.
QUAN ALGÚ ENS ESTIMA,
TAMBÉ ESTEM MOLT CONTENTS.
GRÀCIES PER REGALAR-NOS
AQUESTA ALEGRIA!!!
CANÇÓ: Estimar
https://www.youtube.com/watch?v=K0jAftPsKmw
REFLEXIÓ P3 / P4 / P5
Les emocions surten sempre en qualsevol moment, en qualsevol lloc, per
qualsevol cosa…
Les portem sempre amb
nosaltres, són nostres.
Les emocions volen
sortir d´alguna manera cap a fora, igual que quan ens surt un esternut.
Controlar de vegades un
esternut és força complicat, igual que algunes reaccions de les nostres
emocions.
Repassem una vegada més
les nostres emocions amb aquest vídeo:
https://www.youtube.com/watch?v=qBZSlGo4N1k
Recordeu que per
controlar les emocions podem relaxar-nos, respirar, escoltar música, llegir,
cantar… moltes i moltes coses per utilitzar quan ho necessitem.
Heu trobat la vostra
preferida????
DINÀMICA P3:
ACTIVITAT: BOMBOLLES D´AMOR.
Vídeo de les bombolles:
https://www.youtube.com/watch?v=7z6C75uZFHA
Jugarem a fer bombolles
de sabó tot seguint les indicacions de la mestra.
L'objectiu és saber
controlar la nostra impulsivitat.
Les bombolles sempre són
divertides i fan que el nostre cos s´acceleri.
És per això que
aprendrem a controlar-nos.
- La
primera indicació és la més difícil: no les podem tocar.
Les observarem en
silenci, amb calma … com van caient per les taules, el terra, damunt nostre… i
van desapareixent.
Recordeu no es toquen!!
Podem gaudir dels seus colors segons on es reflecteixin.
- La
segona indicació podem intentar bufar-les amb suavitat, intentant que es
moguin però que no petin.
- Les
podem acariciar, posar la mà sota i que caigui damunt.
- Finalment
les podem petar !!
ACTIVITAT CONJUNTA.
En una cartolina per taula o per tota la classe.
Estampem taps amb pintura una mica aigualida.
Posem colorant alimentari al pot de les bombolles i fer caure les bombolles
damunt de la cartolina plena de rodones de colors.
DINÀMICA P4:
ACTIVITAT: EL QUE MÉS M´AGRADA
DE L´ESCOLA.
L'Escola és sempre un lloc especial ple de regals que cada dia podem
gaudir.
El regal dels amics, el regal d´aprendre, el regal de
jugar, el regal d´estimar, el regal de compartir… Podeu seguir fent una llista
de regals que ens dona l´escola.
No tots els nens poden anar a l´escola. Alguns no en tenen, d´altres la
tenen molt lluny, hi ha nens que han de treballar… Alguns tenen escola però no
són com les nostres plenes de joguines, taules, cadires, llibres, colors,
pissarres….
Nosaltres hem de donar
gràcies per tot el que tenim.
Quin lloc de l´escola us
sembla el més bonic?
Mireu aquest vídeo de
tot el que fem a l´escola.
https://www.youtube.com/watch?v=b34hwIWenyw
Parlar de les activitats
de l´escola i comentar quines agraden més i quines ens costa més
realitzar-les.
Hi ha vegades que algunes coses que fem a l´escola ens costa, no ens surt
del tot bé i ens angoixem, ens preocupem i fins i tot ens posem tristos.
Les coses no surten a la
primera. Com un futbolista hem de practicar, practicar fins que ens surti del
tot bé.
Coneixeu la paraula “
esforçar-se”? ´Segur que sí. Les senyoretes la repetim sovint.
Podeu fer un llistat a
la pissarra de coses que us agrada fer i una altre llista del què no us agrada
tant.
Podem fer un dibuix
d´allò que més ens agrada fer a l´escola.
DINÀMICA P5:
ACTIVITAT: ESTIMAR I AJUDAR ALS ALTRES.
Estimar és una paraula molt important .
Què vol dir realment
aquesta paraula?
A qui li diem? Per què?
Qui us agrada que us
digui t´estimo?
Com us sentiu quan us ho
diuen?
Podem mesurar quant us
estima la mama, el papa, els germanets, la senyoreta..?
Mireu aquest vídeo:
ENDEVINA COM T´ESTIMO:
https://www.youtube.com/watch?v=LBtMKCxSsWE
Conversar sobre què significa estimar i ajudar els altres.
FITXA EUREKA 2. Dibuixar en el primer requadre qui us estima, i en el segon, a qui
estimeu vosaltres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada