Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dimarts, 10 de maig del 2022

P3 / P4 / P5 – DIMARTS, 10 MAIG (EMOCIONS)

 

P3 / P4 / P5 –  DIMARTS, 10 MAIG (EMOCIONS)

 

PREGÀRIA

 



(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)

 

BON DIA MARIA!

 

TU ETS LA MARE DE JESÚS

I SEMPRE HAS ESTAT MOLT GENEROSA

AJUDANT A TOTHOM

I FENT FELIÇOS ALS ALTRES.

NOSALTRES TAMBÉ VOLEM SER  COM TÚ:

SENT MOLT GENEROSOS

COMPARTINT EL QUÈ TENIM

I ESTIMANT A TOTHOM!

 

CANÇÓ: Gràcies!

https://www.youtube.com/watch?v=-e7zC6sHq_E

 

 




 

 

DURANT AQUESTA SETMANA, CADA DIA, ES VENDRAN GORRES A LES SORTIDES DE LES 17h  (porta de la MATT). ÉS LA CAMPANYA DE “POSA’T LA GORRA”. ANIMEU-VOS, ANIMEU LES FAMÍLIES, I COL·LABOREU, SI US PLAU!!!!! (només són 5 euros)

 

 

REFLEXIÓ P3 / P4 / P5


Heu sentit alguna vegada alguna d'aquestes paraules?

Rebequeria, enrabiada, rabiola, marraneria, rampells, rabieta, ‘pataleta’, ‘berrinche’….Totes són paraules que defineixen les reaccions de la ràbia.

Un enuig gran i violent que es mostra amb plors, crits, gestos o irritació molt visibles.

Mireu aquest vídeo que es titula: RABIETAS.

https://www.youtube.com/watch?v=z6mVSkGo6CU

 

  


 


 

 

DINÀMICA P3:

ACTIVITAT: MURAL DE LA RÀBIA .

És important saber què podem fer amb la ràbia que ,de sobte,  apareix quan ens enfadem. 

Recordeu que enfadar-se és normal i correcte, però algunes reaccions  que ens fa fer la ràbia no tant. 

Hem de saber treure-la , que surti d´una manera positiva i que ens ajudi a saber explicar què ens passa. 

Avui podeu treure la ràbia pintant, però d'una manera diferent, amb una mica d´energia, amb força i traient una mica de geni… si us deixen, podeu fer algun crit!!! 

 

Pintar per  grups cartolines o mural amb fregalls, esponges, corrons, forquilles, raspalls de dents,  amb pintura vermella i taronja lliurement dins d’un espai gran.

 

 

DINÀMICA P4:

 

ACTIVITAT: I TU, QUÈ FARIES?  

Hi ha moments que davant d'una situació no sabem com reaccionar. Quasi sempre reaccionem de maneres diferents i hem d´intentar trobar la millor solució per ser tots feliços. 








Mireu aquest vídeo i comenteu tot el que passa. 

https://www.youtube.com/watch?v=bgMpDTqMges

Podem representar teatralment,  situacions viscudes al pati, a la classe, … en les quals algú vol alguna cosa d´un altre i no sap com demanar-les.

Quan ens agafen alguna joguina sense demanar-ho … Què fem? Què sentim?

Parlar-ne i buscar diferents solucions per resoldre el conflicte en pau. 

 

DINÀMICA P5:

 

ACTIVITAT: CONTE DUES TORTUGUES A LA PLATJA.


Expliquem el conte. 

 “Dues tortugues a la platja”. 

 

https://drive.google.com/file/d/1c7eKnvFsd9yruuAVFPmQxFCEC3fgo2dl/view?usp=sharing


Conversem sobre el conte...

-             Què els va passar a l´Amèlia i a l´Ofèlia. 

-             Va ser una situació difícil?

-             Com van actuar?

-             Tu que hauries fet?

-             T'ha passat alguna cosa semblant? 



FITXA 1 EUREKA. 

ACTIVITAT:DIBUIXAR EL QUE HA PASSAT.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada