Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dimarts, 3 de maig del 2022

P3 / P4 / P5 – DIMARTS ,3 MAIG (EMOCIONS)

 

P3 / P4 / P5 – DIMARTS ,3 MAIG (EMOCIONS)

 

PREGÀRIA

 



 

(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)

 

 


 

BON DIA MARIA!


TU ETS LA MARE DE JESÚS

I T’ESTIMEM MOLT,

IGUAL COM ESTIMEM

A LA NOSTRA MARE I A LA NOSTRA ÀVIA,

PER QUÈ ENS CUIDEN I ENS ESTIMEN

I VOLEN EL MILLOR PER NOSALTRES.

ENS ESFORÇAREM A NO FER-LES ENFADAR

I A FER-LOS-HI MOLTS PETONS I ABRAÇADES!

 

 

 

 

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

REFLEXIÓ P3 / P4 / P5

 

JA SOM AL MAIG!! EL MES DE LES FLORS I EL MES DE MARIA.

LES FLORS, ELS SEUS COLORS I LES SEVES OLORS ENS TRANSMETEN EMOCIONS...

 

 

Les olors ens alerten, ens connecten amb moments especials, ens fan reviure sentiments passats siguin bons o no tan bons. 

Mireu què ens diu la Rita:

https://www.youtube.com/watch?v=5CGnbP_pcpg


DINÀMICA P3:

 

 


Necessitem per taules unes cartolines blanques, pintura vermella , ceres vermelles , gomets vermells... el que més us agradi.

Pintarem  lliurement l’emoció de la ràbia amb els diferents materials  mentre escoltem música clàssica que transmet ràbia, ira.

Podem acabar amb purpurina vermella.

Podeu pintar escoltant aquesta música inquietant. https://www.youtube.com/watch?v=ekC78UjYsM8&t=85s

 

 

 



DINÀMICA P4:

ACTIVITAT: NO EM DEIXA JUGAR!! 

De vegades al pati , al parc i fins i tot a la classe, hi ha moments que, sense ser gaire conscients del que fem, podem fer mal a altres companys. I no mal, pegant, molestant, donant patades,... sinó amb les paraules. 

Dir a un company:- “ No pots jugar”, “ no et deixo jugar”, “ no pots venir amb nosaltres”, ….

de vegades fan més mal que una bofetada, ens fa mal al cor. 

Ens sentim tristos, sols, i perduts. 

Abans de parlar entre tots d´aquestes situacions podem veure 

 aquest vídeo que es titula: LOU

https://www.youtube.com/watch?v=8hgNwjTLMRw

 

En acabar podeu comentar-ho.

Parlar si al pati passen aquestes situacions o d´altres d´aquest estil. 

Representar-ho teatralment a la classe amb exemples. 

Representar situacions de conflicte i reflexionem sobre el fet que tots ens sentim tristos i enfadats quan no ens deixen jugar.

Què podem fer per solucionar-ho?

 










DINÀMICA P5:

ACTIVITAT:TEMA : GELOSIA



Sabeu què vol dir la paraula "gelosia", estar gelós…?

La gelosia és una resposta emocional que sorgeix quan una persona percep una amenaça d´alguna cosa que considera pròpia.

També és quan volem alguna cosa que pertany a un altre i nosaltres no ho podem tenir. 

Aquest vídeo ens explicarà quan i perquè podem tenir gelosia.  

https://www.youtube.com/watch?v=DEkW-l16Lkg 

Moltes vegades aquestes reaccions es donen quan neix un germanet , ja que la mare ha d´estar cuidant constantment al bebè (perquè és molt petit) i ja no pot fer tantes coses com feia abans.

Podem veure aquest vídeo d´un nen que té una germaneta:

https://www.youtube.com/watch?v=FnyP8PSHjXk

JOC: M´agradaria tenir ….? 

Podem fer explicar situacions que han viscut en les què han sentit una mica de gelosia. 

Quines solucions podem trobar quan ens sentim gelosos? 


 

 



 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada