P3 / P4 / P5 – DIJOUS, 10 (TUTORIA
/ “AIXÍ SÓC JO”)
PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues
respiracions fondes i tanquem els ulls.
Ens acompanya una música suau que ens
ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…
Escoltem a la mestra dient:)
Aquesta setmana pregarem pel valor de l’acollida.
EL DIUMENGE DE RAMS
JESÚS VA SER REBUT
COM UN REI
PERQUÈ ERA UNA BONA PERSONA
I LA GENT S’ALEGRAVA EN VEURE’L.
ELS NENS I NENES DE LA CLASSE
VOLDRÍEM SER BONS COM TU, JESÚS,
I QUE TOTHOM ENS ACOLLÍS
EN VEURE’NS.
PERÒ
DE VEGADES ENS COSTA
ACCEPTAR ALGUN COMPANY/A
QUAN ENS DEMANA PER JUGAR.
QUÈ PODEM FER PER MILLORAR-HO?
AJUDA’NS JESÚS.
CANÇÓ:Dansa dels amics
https://www.youtube.com/watch?v=45Z9gLjC-Nw
REFLEXIÓ P3/ P4 /P5
Avui farem sessió TEI (Tutoria entre iguals) i també presentem la nova
tasca de l’”Aixísóc jo”.
DINÀMICA P3: “Abraçades musicals”
Temps |
Continguts |
20’’ |
Una música sona a l’hora que tots els infants i la mestra ballen per l’aula. Quan la música s’atura, cada nen/a s’abraça a un altre nen/a. Quan la música continua, tornen a ballar i quan torna a parar, s’han d’abraçar a una altra persona. I així successivament. Les persones amb les que s’abracen sempre han de ser diferents. Les abraçades han de ser afectuoses sense fer-se mal. |
10’’ |
Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord. |
DINÀMICA P4: “Caixa màgica”
Temps |
Continguts |
20’ |
Tot el grup assegut en rotllana. Un infant s’aixeca i va a buscar un
objecte de la caixa màgica i el posa dins d’una bosseta. Es posa al mig de la
rotllana i fa gestos perquè la resta pugui endevinar l’objecte. Per exemple,
si té una pinta, fa veure que es pentina. Quan ja l’han endevinat, s’aixeca
un altre nen/a. Es poden repetir objectes. Es vetllarà perquè puguin sortir
tots encara que sigui en diversos dies per no allargar en excés l’activitat. |
10’ |
Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les
imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba
a un acord. |
Totes les impressions de com s’han sentit són vàlides, a partir
d’aquestes impressions s’arriba a un acord per tot el grup.
DINÀMICA
P5: “Quina emoció?”
TEMPS |
CONTINGUTS |
15’ |
El/la tutor/a
mostra fotos de cares que expressen diferents sentiments i emocions. Els
Infants han de dir quina emoció representa cada una. El/la tutor/a pot ajudar
a esbrinar-ho amb preguntes de suport: Que li pot haver passat? Què pot estar
pensant? Per què se sent així? |
15’ |
Posteriorment,
els infants han d'explicar com se senten i agafar una de les cares
representades. Per ajudar als nens o nenes a que expressin els seus
sentiments i emocions, es poden fer preguntes com: Cóm et sents tu? Ens vols
explicar alguna cosa que t'hagi passat avui? |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada