P3 / P4 / P5 – DIJOUS, 31(TUTORIA / “AIXÍ SÓC JO”)
PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues
respiracions fondes i tanquem els ulls.
Ens acompanya una música suau que ens
ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…
Escoltem a la mestra dient:)
Quaresma 4. JESÚS PORTA LA CREU. VALOR: M’ESFORÇO
BON DIA JESÚS!
JESÚS PORTA LA
CREU
SOBRE LES SEVES
ESPATLLES,
JESÚS VA DUR EL
PES DE LA CREU.
LA PORTAVA FENT
MOLT D’ESFORÇ,
PENSANT EN TOTES
LES PERSONES.
ELS NENS I NENES
DE LA CLASSE
ENS QUEIXEM, DE
VEGADES,
PER FER QUALSEVOL
COSA
QUE ENS COSTA UNA
MICA:
FER BÉ LA FILA
TREBALLAR EN
SILENCI,
ENDREÇAR LA
TAULA,
ENLLESTIR LA
FEINA…
JESÚS VOLEM
INTENTAR,
DES D’ARA,
ESFORÇAR-NOS MÉS
ENCARA QUE ENS
COSTI.
AJUDA’NS JESÚS!
CANÇÓ: HakunaMatata
https://www.youtube.com/watch?v=sfXPGuZ68HM
REFLEXIÓ P3/ P4 /P5
Avui farem sessió TEI (Tutoria entre iguals).
DINÀMICA P3: “Abraçades musicals”
Temps |
Continguts |
20’’ |
Una música sona a l’hora que tots els infants i la mestra ballen per l’aula. Quan la música s’atura, cada nen/a s’abraça a un altre nen/a. Quan la música continua, tornen a ballar i quan torna a parar, s’han d’abraçar a una altra persona. I així successivament. Les persones amb les que s’abracen sempre han de ser diferents. Les abraçades han de ser afectuoses sense fer-se mal. |
10’’ |
Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord. |
DINÀMICA P4: “Caixa màgica”
Temps |
Continguts |
20’ |
Tot el grup assegut en rotllana. Un infant s’aixeca i va a buscar un
objecte de la caixa màgica i el posa dins d’una bosseta. Es posa al mig de la
rotllana i fa gestos perquè la resta pugui endevinar l’objecte. Per exemple,
si té una pinta, fa veure que es pentina. Quan ja l’han endevinat, s’aixeca
un altre nen/a. Es poden repetir objectes. Es vetllarà perquè puguin sortir
tots encara que sigui en diversos dies per no allargar en excés l’activitat. |
10’ |
Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les
imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba
a un acord. |
Totes les impressions de com s’han sentit són vàlides, a partir
d’aquestes impressions s’arriba a un acord per tot el grup.
DINÀMICA
P5: “Quina emoció?”
TEMPS |
CONTINGUTS |
15’ |
El/la tutor/a
mostra fotos de cares que expressen diferents sentiments i emocions. Els
Infants han de dir quina emoció representa cada una. El/la tutor/a pot ajudar
a esbrinar-ho amb preguntes de suport: Que li pot haver passat? Què pot estar
pensant? Per què se sent així? |
15’ |
Posteriorment,
els infants han d'explicar com se senten i agafar una de les cares
representades. Per ajudar als nens o nenes a que expressin els seus
sentiments i emocions, es poden fer preguntes com: Cóm et sents tu? Ens vols
explicar alguna cosa que t'hagi passat avui? |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada