Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dijous, 31 de març del 2022

P3 / P4 / P5 – DIJOUS, 31(TUTORIA / “AIXÍ SÓC JO”) PREGÀRIA

 

P3 / P4 / P5 – DIJOUS, 31(TUTORIA / “AIXÍ SÓC JO”)

PREGÀRIA

 







(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls. 

Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…

Escoltem a la mestra dient:)

 

 

 

 

 

Quaresma 4. JESÚS PORTA LA CREU. VALOR: M’ESFORÇO

 

BON DIA JESÚS!

 

JESÚS PORTA LA CREU

 

SOBRE LES SEVES ESPATLLES,

JESÚS VA DUR EL PES DE LA CREU.

LA PORTAVA FENT MOLT D’ESFORÇ,

PENSANT EN TOTES LES PERSONES.

 

ELS NENS I NENES DE LA CLASSE

ENS QUEIXEM, DE VEGADES,

PER FER QUALSEVOL COSA

QUE ENS COSTA UNA MICA:

FER BÉ LA FILA

TREBALLAR EN SILENCI,

ENDREÇAR LA TAULA,

ENLLESTIR LA FEINA…

 

JESÚS VOLEM INTENTAR,

DES D’ARA,

ESFORÇAR-NOS MÉS

ENCARA QUE ENS COSTI.

 

AJUDA’NS JESÚS!

 

 

 

CANÇÓ: HakunaMatata

 

https://www.youtube.com/watch?v=sfXPGuZ68HM

 

 

 

 

 

 

REFLEXIÓ P3/ P4 /P5

 

Avui farem sessió TEI (Tutoria entre iguals).

 

DINÀMICA P3: “Abraçades musicals”

 

Temps

Continguts

20’’

Una música sona a l’hora que tots els infants i la mestra ballen per l’aula. Quan la música s’atura, cada nen/a s’abraça a un altre nen/a. Quan la música continua, tornen a ballar i quan torna a parar, s’han d’abraçar a una altra persona. I així successivament. Les persones amb les que s’abracen sempre han de ser diferents. Les abraçades han de ser afectuoses sense fer-se mal.

10’’

Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord.

 

 

 

 

 

 

DINÀMICA P4: “Caixa màgica”

 

 

Temps

Continguts

20’

Tot el grup assegut en rotllana. Un infant s’aixeca i va a buscar un objecte de la caixa màgica i el posa dins d’una bosseta. Es posa al mig de la rotllana i fa gestos perquè la resta pugui endevinar l’objecte. Per exemple, si té una pinta, fa veure que es pentina. Quan ja l’han endevinat, s’aixeca un altre nen/a. Es poden repetir objectes. Es vetllarà perquè puguin sortir tots encara que sigui en diversos dies per no allargar en excés l’activitat.

10’

Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord.

Totes les impressions de com s’han sentit són vàlides, a partir d’aquestes impressions s’arriba a un acord per tot el grup.

 

 

 

DINÀMICA  P5: “Quina emoció?”

 

 

 

TEMPS

CONTINGUTS

15’

El/la tutor/a mostra fotos de cares que expressen diferents sentiments i emocions. Els Infants han de dir quina emoció representa cada una. El/la tutor/a pot ajudar a esbrinar-ho amb preguntes de suport: Que li pot haver passat? Què pot estar pensant? Per què se sent així?

15’

Posteriorment, els infants han d'explicar com se senten i agafar una de les cares representades. Per ajudar als nens o nenes a que expressin els seus sentiments i emocions, es poden fer preguntes com: Cóm et sents tu? Ens vols explicar alguna cosa que t'hagi passat avui?

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada