PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.
Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…
Escoltem a la mestra dient:)
3a Setmana de Quaresma. VALOR: JO ESTIMO!
BON DIA JESÚS!
EL MANAMENT NOU
JESÚS ENS VAS DEMANAR
QUE ENS ESTIMÉSSIM
COM TU ENS VAS ESTIMAR.
ELS NENS I NENES DE LA CLASSE
SABEM QUE SI ENS ESTIMEM
HEM DE TRACTAR-NOS BÉ.
PERÒ, DE VEGADES,
DISCUTIM,
ENS DIEM PARAULOTES
O ENS FEM MAL.
JESÚS, PERDONA’NS
PER BARALLAR-NOS,
I AJUDA’NS A DEMANAR PERDÓ
I A PERDONAR.
CANÇÓ: T’estimo molt
https://www.youtube.com/watch?v=TcYBkkMz1Tk
REFLEXIÓ P3/ P4 /P5
Avui farem sessió TEI (Tutoria entre iguals).
DINÀMICA I3: “Abraçades musicals”
Temps | Continguts |
20’’ | Una música sona a l’hora que tots els infants i la mestra ballen per l’aula. Quan la música s’atura, cada nen/a s’abraça a un altre nen/a. Quan la música continua, tornen a ballar i quan torna a parar, s’han d’abraçar a una altra persona. I així successivament. Les persones amb les que s’abracen sempre han de ser diferents. Les abraçades han de ser afectuoses sense fer-se mal. |
10’’ | Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord. |
DINÀMICA I4: “Caixa màgica”
Temps | Continguts |
20’ | Tot el grup assegut en rotllana. Un infant s’aixeca i va a buscar un objecte de la caixa màgica i el posa dins d’una bosseta. Es posa al mig de la rotllana i fa gestos perquè la resta pugui endevinar l’objecte. Per exemple, si té una pinta, fa veure que es pentina. Quan ja l’han endevinat, s’aixeca un altre nen/a. Es poden repetir objectes. Es vetllarà perquè puguin sortir tots encara que sigui en diversos dies per no allargar en excés l’activitat. |
10’ | Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord. |
Totes les impressions de com s’han sentit són vàlides, a partir d’aquestes impressions s’arriba a un acord per tot el grup.
DINÀMICA I5: “Quina emoció?”
TEMPS | CONTINGUTS |
15’ | El/la tutor/a mostra fotos de cares que expressen diferents sentiments i emocions. Els Infants han de dir quina emoció representa cada una. El/la tutor/a pot ajudar a esbrinar-ho amb preguntes de suport: Que li pot haver passat? Què pot estar pensant? Per què se sent així? |
15’ | Posteriorment, els infants han d'explicar com se senten i agafar una de les cares representades. Per ajudar als nens o nenes a que expressin els seus sentiments i emocions, es poden fer preguntes com: Cóm et sents tu? Ens vols explicar alguna cosa que t'hagi passat avui? |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada