Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

dijous, 30 de març del 2023

I3 / I4 / I5 - DIJOUS, 30 MARÇ (TUTORIA / “AIXÍ SÓC JO”)

 PREGÀRIA



(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  

Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… 

Escoltem a la mestra dient:) 

 

 

Quaresma 5. BAIXEN JESÚS DE LA CREU. VALOR: JO AJUDO!

 

 

BON DIA JESÚS!

 

BAIXEN JESÚS DE LA CREU

 

DOS HOMES BONS I VALENTS

VAN BAIXAR EL COS DE JESÚS 

I DESPRÉS EL VAN POSAR

EN UN SEPULCRE NOU,

EXCAVAT EN UNA ROCA.

 

ELS NENS I NENES DE LA CLASSE

TAMBÉ VOLEM SER BONS AMICS

I AJUDAR ELS ALTRES

QUAN ENS NECESSITEN

PERQUÈ HAN CAIGUT,

NO TROBEN LA JAQUETA,

O S’HAN EQUIVOCAT A LA FITXA..

PERÒ EN COMPTES D’AIXÒ,

DE VEGADES ENS EN RIEM

O NO EN FEM CAS.

JESÚS, ENSENYA’NS

A SER BONS AMICS.

 

CANÇÓ: L’herba de poniol

https://www.youtube.com/watch?v=ZeWqWe877sg

 

 

 

 

 

REFLEXIÓ 

 

Avui farem sessió TEI (Tutoria entre iguals).

 

DINÀMICA I3:

“Abraçades musicals”

 

Temps

Continguts

20’’

Una música sona a l’hora que tots els infants i la mestra ballen per l’aula. Quan la música s’atura, cada nen/a s’abraça a un altre nen/a. Quan la música continua, tornen a ballar i quan torna a parar, s’han d’abraçar a una altra persona. I així successivament. Les persones amb les que s’abracen sempre han de ser diferents. Les abraçades han de ser afectuoses sense fer-se mal.

10’’

Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord.

 

 

 

 

 

 

DINÀMICA I4:

“Caixa màgica”

 

 

Temps

Continguts

20’

Tot el grup assegut en rotllana. Un infant s’aixeca i va a buscar un objecte de la caixa màgica i el posa dins d’una bosseta. Es posa al mig de la rotllana i fa gestos perquè la resta pugui endevinar l’objecte. Per exemple, si té una pinta, fa veure que es pentina. Quan ja l’han endevinat, s’aixeca un altre nen/a. Es poden repetir objectes. Es vetllarà perquè puguin sortir tots encara que sigui en diversos dies per no allargar en excés l’activitat.

10’

Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord.

Totes les impressions de com s’han sentit són vàlides, a partir d’aquestes impressions s’arriba a un acord per tot el grup.

 

 

 

DINÀMICA  I5: “Quina emoció?”

 

 

 

TEMPS

CONTINGUTS

15’

El/la tutor/a mostra fotos de cares que expressen diferents sentiments i emocions. Els Infants han de dir quina emoció representa cada una. El/la tutor/a pot ajudar a esbrinar-ho amb preguntes de suport: Que li pot haver passat? Què pot estar pensant? Per què se sent així?

15’

Posteriorment, els infants han d'explicar com se senten i agafar una de les cares representades. Per ajudar als nens o nenes a que expressin els seus sentiments i emocions, es poden fer preguntes com: Cóm et sents tu? Ens vols explicar alguna cosa que t'hagi passat avui?

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada