PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.
Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes…
Escoltem a la mestra dient:)
Quaresma 5. BAIXEN JESÚS DE LA CREU. VALOR: JO AJUDO!
BON DIA JESÚS!
BAIXEN JESÚS DE LA CREU
DOS HOMES BONS I VALENTS
VAN BAIXAR EL COS DE JESÚS
I DESPRÉS EL VAN POSAR
EN UN SEPULCRE NOU,
EXCAVAT EN UNA ROCA.
ELS NENS I NENES DE LA CLASSE
TAMBÉ VOLEM SER BONS AMICS
I AJUDAR ELS ALTRES
QUAN ENS NECESSITEN
PERQUÈ HAN CAIGUT,
NO TROBEN LA JAQUETA,
O S’HAN EQUIVOCAT A LA FITXA..
PERÒ EN COMPTES D’AIXÒ,
DE VEGADES ENS EN RIEM
O NO EN FEM CAS.
JESÚS, ENSENYA’NS
A SER BONS AMICS.
CANÇÓ: L’herba de poniol
https://www.youtube.com/watch?v=ZeWqWe877sg
REFLEXIÓ
Avui farem sessió TEI (Tutoria entre iguals).
DINÀMICA I3:
“Abraçades musicals”
Temps | Continguts |
20’’ | Una música sona a l’hora que tots els infants i la mestra ballen per l’aula. Quan la música s’atura, cada nen/a s’abraça a un altre nen/a. Quan la música continua, tornen a ballar i quan torna a parar, s’han d’abraçar a una altra persona. I així successivament. Les persones amb les que s’abracen sempre han de ser diferents. Les abraçades han de ser afectuoses sense fer-se mal. |
10’’ | Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord. |
DINÀMICA I4:
“Caixa màgica”
Temps | Continguts |
20’ | Tot el grup assegut en rotllana. Un infant s’aixeca i va a buscar un objecte de la caixa màgica i el posa dins d’una bosseta. Es posa al mig de la rotllana i fa gestos perquè la resta pugui endevinar l’objecte. Per exemple, si té una pinta, fa veure que es pentina. Quan ja l’han endevinat, s’aixeca un altre nen/a. Es poden repetir objectes. Es vetllarà perquè puguin sortir tots encara que sigui en diversos dies per no allargar en excés l’activitat. |
10’ | Es fa una roda àgil per explicar com s’han sentit (es pot fer amb les imatges de les expressions emocionals). A partir de les impressions, s’arriba a un acord. |
Totes les impressions de com s’han sentit són vàlides, a partir d’aquestes impressions s’arriba a un acord per tot el grup.
DINÀMICA I5: “Quina emoció?”
TEMPS | CONTINGUTS |
15’ | El/la tutor/a mostra fotos de cares que expressen diferents sentiments i emocions. Els Infants han de dir quina emoció representa cada una. El/la tutor/a pot ajudar a esbrinar-ho amb preguntes de suport: Que li pot haver passat? Què pot estar pensant? Per què se sent així? |
15’ | Posteriorment, els infants han d'explicar com se senten i agafar una de les cares representades. Per ajudar als nens o nenes a que expressin els seus sentiments i emocions, es poden fer preguntes com: Cóm et sents tu? Ens vols explicar alguna cosa que t'hagi passat avui? |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada