PREGÀRIA
(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls. Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:) Aquesta setmana pregarem per la Festa de Tots Sants i la Castanyada.
HOLA AMIC JESÚS!
VULL TENIR ELS ULLS BEN OBERTS
PER VEURE LES COSES BONIQUES D’AQUEST MÓN:
EL CEL, EL MAR, LA LLUNA, LES MUNTANYES,...
VULL TENIR ELS ULLS BEN OBERTS
PER APRENDRE A LLEGIR MOLTES LLETRES I PARAULES,
VULL TENIR ELS ULLS BEN OBERTS
PER VEURE ON PUC AJUDAR.
JESÚS, AJUDA’M A TENIR ELS ULLS BEN OBERTS!!!
CANÇÓ: Me!
https://www.youtube.com/watch?v=R1Hrkqep8nU
CANÇÓ: les castanyes peten, peten
https://www.youtube.com/watch?v=j1bHbfRtBKA
REFLEXIÓ I3 / I4 / I5
Bon dia emocions!!!
Com heu arribat al cole… contents, feliços i amb moltes ganes d’ aprendre? O potser a casa ha passat alguna cosa que us ha fet enfadar? O esteu tan nerviosos que no teniu ganes d’ escoltar a ningú…
Al llarg del dia les nostres emocions van canviant segons les situacions que van passant… Anem a reflexionar com ens fan sentir algunes coses…
Us posarem uns dibuixos i heu de dir quina emoció us fa sentir…però hem de tenir en compte unes normes…
- No copieu l’ emoció dels companys… no sempre tots sentim el
mateix.
- Digueu la veritat, el que sentiu de veritat… hem de respectar les
emocions de tothom.
- No us preocupeu del que sentiu … recordeu sempre que totes
les emocions i tot el que sentiu és ben normal i a tothom li passa
en un moment o en un altre.
-
Esteu preparats???
DINÀMICA I3:
ACTIVITAT COOPERATIVA/COHESIÓ DE GRUP
COM UNA FULLA
Juguem com el vent i les fulles. Tirem fulles al terra i les fem volar (bufant). Rodolem, saltem i finalment ens deixem caure al terra i descansem escoltant el soroll del vent.
DINÀMICA I4:
ACTIVITAT DE COOPERO (COHESIÓ DE GRUP).
EL CABDELL DE LLANA
|
|
ACTIVITAT: El grup està assentat en forma de cercle sense deixar espais buits. El cabdell de llana el té el professor i li tira a una altra persona del grup tot subjectant l’extrem del fil de llana. Just abans de tirar el cabdell de llana, diu “ Em dic ..... i us ofereixo la meva ...........” (ha de dir una qualitat personal positiva). Seguidament, qui rep el cabdell ha de fer el mateix, dir el seu nom i una qualitat positiva que vulgui oferir al grup. Quan ho hagi dit, llença el cabdell tot subjectant el fil de manera que quedi més o menys tens (sense que toqui al terra). Quan tot el grup hagi dit i llençat el cabdell, quedarà formada una estrella amb tants participants com tingui el grup. És important tenir en compte que: - No es pot llançar el cabdell de llana ni al company/a de la dreta ni el de l’esquerra - S’ha de tenir agilitat. No cal parar-se a pensar profundament, cal decidir quina de les nombroses qualitats que tenim pot ser valuosa pel grup. - Si alguna persona es queda bloquejada a l’hora de dir la qualitat del grup, es pot convidar a una altra persona que digui en el seu lloc una qualitat que el caracteritzi La reflexió a realitzar, en qualsevol dels moments que es faci l’activitat, és que cada membre del grup és important i necessari, com les puntes de l’estrella. Si un dels membres del grup deixa anar el fil que subjecta, l’estrella es desformarà i es destensarà. Les relacions entre el grup han de ser fortes, de la mateixa manera que ho són els fils que cada membre del grup subjecta per formar l’estrella. Així doncs, el clima de la classe dependrà de tots i cada un dels membres del grup. També podem fer-los reflexionar que la xarxa que representa l’estrella representa una seguretat; és una xarxa teixida plena de noms i qualitats al servei dels altres. Així, quan necessitem ajuda, ens sentirem segurs de saber que hi ha persones amb moltes qualitats disposades a ajudar-nos i a escoltar-nos. |
METODOLOGIA: Fomentarem la individualitat de cada persona, cada membre del grup és important i tot el grup en conjunt ha d’estar motivat i disposat a realitzar l’activitat. |
TEMPORTIZACIÓ: 20 minuts aproximadament |
RECURSOS MATERIALS: un cabdell de llana, cadires en forma de rotllana |
AVALUACIÓ: Primerament, convidarem a qui ho desitgi a expressar com s’ha sentit en el moment d’expressar una qualitat. Normalment, sempre hi ha algú que expressa que és més fàcil dir un defecte. És per aquest motiu que convé destacar que cada persona té moltes potencialitats. |
ASPECTES A TENIR PRESENTS: Aquesta activitat és recomanable de realitzar-la al principi i al final de curs, donat que, al principi permet afavorir el coneixement del grup, i tan al principi com al final permet conscienciar al grup que en tot moment la presència de cada un d’ells/es és important. |
DINÀMICA I5:
ACTIVITAT DE COOPERO. Podem realitzar o escollir entre dues activitats:
- Elaborem entre tots el monstre que es menja les preocupacions.
- Elaborem per parelles els monstres de Halloween. (Opcional).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada