Pregària i reflexió del matí

Bon dia!

Comencem el dia en el nom del pare, del fill, i de l'Esperit Sant.

Amén.

diumenge, 20 d’octubre del 2024

I3 / I4 / I5 – DIMARTS, 22 D’OCTUBRE (COOPERO)

                                                                          PREGÀRIA


https://lh3.googleusercontent.com/xPdeb4xNBvyaA7rQJzaEolSWoJcVLGDeO7u2yAhjs83_RYLV7dJ5QJ8qpXOCkxoaxJfXBQ4F8RH0-I4lE4QhyfiupnAncgTfP2XrCC2_L4GO2X2wE_KLAIMZeWXaGA


(Ben asseguts i relaxats , fem dues respiracions fondes i tanquem els ulls.  Ens acompanya una música suau que ens ajuda a sentir-nos ben acollits i còmodes… Escoltem a la mestra dient:)  Aquesta setmana pregarem per la Festa de Tots Sants i la Castanyada.


HOLA AMIC JESÚS! 

VULL TENIR ELS ULLS BEN OBERTS 

PER VEURE LES COSES BONIQUES D’AQUEST MÓN: 

EL CEL, EL MAR, LA LLUNA, LES MUNTANYES,... 

  

VULL TENIR ELS ULLS BEN OBERTS 

PER APRENDRE A LLEGIR MOLTES LLETRES I PARAULES, 

  

VULL TENIR ELS ULLS BEN OBERTS 

PER VEURE ON PUC AJUDAR. 

  

JESÚS, AJUDA’M A TENIR ELS ULLS BEN OBERTS!!! 



CANÇÓ: Me!

https://www.youtube.com/watch?v=R1Hrkqep8nU




CANÇÓ: les castanyes peten, peten

https://www.youtube.com/watch?v=j1bHbfRtBKA





REFLEXIÓ I3 / I4 / I5


Bon dia emocions!!!

Com heu arribat al cole… contents, feliços i amb moltes ganes d’ aprendre? O potser a casa ha passat alguna cosa que us ha fet enfadar? O esteu tan nerviosos que no teniu ganes d’ escoltar a ningú…

Al llarg del dia les nostres emocions van canviant segons les situacions que van passant… Anem a reflexionar com ens fan sentir algunes coses…

Us posarem uns dibuixos i heu de dir quina emoció us fa sentir…però hem de tenir en compte unes normes…

- No copieu l’ emoció dels companys… no sempre tots sentim el

mateix.

- Digueu la veritat, el que sentiu de veritat… hem de respectar les

emocions de tothom.

- No us preocupeu del que sentiu … recordeu sempre que totes

les emocions i tot el que sentiu és ben normal i a tothom li passa

en un moment o en un altre.

-

Esteu preparats???




DINÀMICA I3: 

ACTIVITAT COOPERATIVA/COHESIÓ DE GRUP 

COM UNA FULLA 

Juguem com el vent i les fulles. Tirem fulles al terra i les fem volar (bufant). Rodolem, saltem i finalment ens deixem caure al terra i descansem escoltant el soroll del vent.

Dibuix de fulla 5 pintat per Usuari no registrat el dia 04 de Octubre del  2015





 

 


DINÀMICA I4:

ACTIVITAT DE COOPERO (COHESIÓ DE GRUP).


EL CABDELL DE LLANA



ACTIVITAT: El grup està assentat en forma de cercle sense deixar espais buits. El cabdell de llana el té el professor i li tira a una altra persona del grup tot subjectant l’extrem del fil de llana. Just abans de tirar el cabdell de llana, diu “ Em dic ..... i us ofereixo la meva ...........” (ha de dir una qualitat personal positiva). Seguidament, qui rep el cabdell ha de fer el mateix, dir el seu nom i una qualitat positiva que vulgui oferir al grup. Quan ho hagi dit, llença el cabdell tot subjectant el fil de manera que quedi més o menys tens (sense que toqui al terra). Quan tot el grup hagi dit i llençat el cabdell, quedarà formada una estrella amb tants participants com tingui el grup.

És important tenir en compte que:

-       No es pot llançar el cabdell de llana ni al company/a de la dreta ni el de l’esquerra

-       S’ha de tenir agilitat. No cal parar-se a pensar profundament, cal decidir quina de les nombroses qualitats que tenim pot ser valuosa pel grup.

-       Si alguna persona es queda bloquejada a l’hora de dir la qualitat del grup, es pot convidar a una altra persona que digui en el seu lloc una qualitat que el caracteritzi

La reflexió a realitzar, en qualsevol dels moments que es faci l’activitat,  és que cada membre del grup és important i necessari, com les puntes de l’estrella. Si un dels membres del grup deixa anar el fil que subjecta, l’estrella es desformarà i es destensarà. Les relacions entre el grup han de ser fortes, de la mateixa manera que ho són els fils que cada membre del grup subjecta per formar l’estrella. Així doncs, el clima de la classe dependrà de tots i cada un dels membres del grup.

També podem fer-los reflexionar que la xarxa que representa l’estrella representa una seguretat; és una xarxa teixida plena de noms i qualitats al servei dels altres. Així, quan necessitem ajuda, ens sentirem segurs de saber que hi ha persones amb moltes qualitats disposades a ajudar-nos i a escoltar-nos.

METODOLOGIA: Fomentarem la individualitat de cada persona, cada membre del grup és important i tot el grup en conjunt ha d’estar motivat i disposat a realitzar l’activitat.

TEMPORTIZACIÓ: 20 minuts aproximadament

RECURSOS MATERIALS: un cabdell de llana, cadires en forma de rotllana

AVALUACIÓ: Primerament, convidarem a qui ho desitgi a expressar com s’ha sentit en el moment d’expressar una qualitat. Normalment, sempre hi ha algú que expressa que és més fàcil dir un defecte. És per aquest motiu que convé destacar que cada persona té moltes potencialitats.

ASPECTES A TENIR PRESENTS: Aquesta activitat és recomanable de realitzar-la al principi i al final de curs, donat que, al principi permet afavorir el coneixement del grup, i tan al principi com al final permet conscienciar al grup que en tot moment la presència de cada un d’ells/es és important.  


Educació en valors: "El cabdell de llana" - 2n - Escola l Estel

DINÀMICA I5:

ACTIVITAT DE COOPERO. Podem realitzar o escollir entre dues activitats:

- Elaborem entre tots el monstre que es menja les preocupacions.

- Elaborem per parelles els monstres de Halloween. (Opcional).

Dibuix de Monstre amb un ull pintat per Usuari no registrat el dia 18 de  Gener del 2018

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada